Einride T-log

אוטונומיה חשמלית ליער (וידאו)

Einride T-log

Einride T-log

חברת הזנק שבדית ('סטארט-אפ') בשם Einride חושפת אב טיפוס נוסף של משאית אוטונומית חשמלית בשם T-log; מדובר בגרסה שנייה של משאית חשמלית אוטונומית המוצגת על ידי החברה, שנה בדיוק לאחר שהחברה חשפה את ה-Einride T-pod עם תא מטען סגור המיועדת למשימות חלוקה עירוניות.

Einride T-log

Einride T-log

Einride T-Log היא משאית שתוכננה למטרה ספציפית, והיא הובלת בולי עץ משטח הכריתה להמשך השינוע/טיפול. אלו על פי רוב מסלולים קבועים העוברים באיזורים מרוחקים ולעיתים נידחים, עם מיעוט בני אדם או כלי רכב נוספים בסביבתם. משאית המונעת בכוח החשמל מתאימה למשימות כאלו לא רק הודות לחיסכון בצריכת האנרגיה ובכוח האדם, אלא גם בכך שהיא אינה פולטת מזהמים בכלל, והיא מייצרת רמות רעש מינוריות – תחום ההופך למשמעותי ומגביל בלא מעט מקומות בעולם, עם התגברות המודעות למניעת נזקים ופגיעה בסביבה, הן סביבת מגורי אדם והן סביבה של טבע פראי.

Einride T-log

Einride T-log

אנשי Einride לא חשפו עד כה את המפרט המלא, למעט פרטים כלליים: למשאית משקל כולל של 26 טון (לא ברור כמה מתוכו הוא משקל המשאית עצמה), היא ניזונה ממצברי 200kWh, ממדיה הם אורך של כ-7.5 מ' ורוחב של כ-2.5 מ', טווח הנסיעה לכל טעינה מלאה הוא 200 ק"מ ומהירות הנסיעה המרבית היא 85 קמ"ש.
יו"ר Einride רוברט פאלק אמר בעת חשיפת אב הטיפוס כי "המשאית T-Log תוכננה במיוחד להובלת בולי עץ והיא מתיימרת לבצע זאת במגוון רחב של תנאי שדה, דרך ואקלים". המשאית כוללת מערכת ניהוג אוטונומית מתקדמת בה משולבות מערכות הגנה ובטיחות המונעות בין היתר פגיעה בגורמים בסביבת המשאית או כניסה למצב מסוכן, בו יש חשש להתהפכות, איבוד שליטה או היתקעות. למרות הניהוג האוטונומי ניתן להשתלט על המשאית גם ממרחק מאות קילומטרים ולקחת את ההגה לידיים אנושיות בעת הצורך.

Einride T-log

Einride T-log

מבנה המשאית כולל יחידה קדמית צרה וקומפקטית במקום בו מותקנת הקבינה במשאיות קונבנציונליות. מבנה זה מותיר את רוב שטח ונפח המשאית לטובת מטען וכמובן – מוזיל את עלויות הייצור, שכן הקבינה מהווה חלק יקר ומשמעותי בייצור משאיות כיום. זאת ועוד: היעדר נהג בשר ודם חוסך גם את כל מערכות העזר עבורו, בנוסף למקום, כמו מיזוג, משקל, מחוונים ומסכים למיניהם וכיו"ב.
ה-Einride T-log תוכננה כאמור ספציפית לעבודה בתעשיית העץ, אך בחברה מדגישים כי אותה הפלטפורמה הבסיסית יכולה להיות מותאמת למשימות רבות נוספות של הובלה מונוטונית החוזרת על עצמה, דוגמת עבודה במכרות, מחצבות, פרויקטים גדולים של עבודות עפר וכיו"ב.
מחברת Einride נמסר כי בכוונתה לייצר ולהכניס לעבודה בתנאי אמת מספר משאיות עד לשנת 2020, מתוך כוונה להגיע זמן קצר לאחר מכן לבשלות מכאנית וטכנולוגית בכדי להתחיל ולייצר את ה-T-Log באופן סדרתי.