החשמלית של טסלה ממריאה


קונצרן המזון האמריקאי הענק פפסיקו (PepsiCo) הודיע על סגירת עסקה מול יצרנית כלי הרכב החשמליים טסלה (Tesla) שעיקרה רכישת 100 משאיות חשמליות חדשות; המשאית החשמלית של טסלה מעוררת עניין רב, לא במעט הודות ליחסי הציבור ולמהלכי השיווק המוצלחים של החברה, ובעיקר של העומד בראשה – אילון מאסק, אך בעיקר בשל היותה סמן מובהק של שינוי איטי אך די ברור בכיוונו של עליית ההינע החשמלי בעולם שינוע הסחורות.
הזמנה זו מצטרפת להזמנות נוספות שהגיעו מחברות המחזיקות ציי משאיות ענקיים, כאשר עבור כולן מדובר למעשה בבדיקה ובניסוי שבמידה ותוצאותיו ישביעו רצון, ברור כי כמות הרכישות תעלה משמעותית – מה שמהווה בגדר חדשות מצוינות עבור טסלה. מהידוע עד כה הוזמנו גם 40 משאיות מחברת Anheuser-Busch – יצרנית הבירה האמריקאית Budweiser; ענקית הקמעונאות וולמארט הזמינה כבר ביום ההשקה 15 משאיות; ענקית השילוח DHL הזמינה "כמות משמעותית" של משאיות חשמליות, מבלי לציין מספרים; בנוסף בוצעו לא מעט הזמנות של כמה משאיות בכל פעם, בעיקר על ידי רשתות הפצת מזון גדולות או רשתות סופרמרקטים בצפון אמריקה. נציין כי עבור כל משאית שהוזמנה שולמה כבר מקדמה של 5,000$ למקדימות להזמין, כאשר סכום זה עלה מהר מאוד לכדי 20,000$ למשאית. זאת אומרת שטסלה כבר קיבלה את סכום המקדמות לחשבונה, ולא מדובר בהצהרת כוונות בלבד.
עבור פפסיקו, המחזיקה בצי משאיות וכלי רכב מסחריים עצום בגודלו הכולל 10,000 כלי רכב, מדובר בהחלפת אחוז אחד מהצי. עבור טסלה מדובר כמובן בידיעה מעודדת, כאשר אנליסטים מעריכים כי עד כה הצטברו בידי החברה כבר למעלה מ-1,000 הזמנות.
טסלה כמובן לא לבד; כנסו לקישור כאן והתעדכנו בכל המתחרות בתחום המשאיות החשמליות כיום