מפלסת קטרפילר 24

הכי גדולה של קטרפילר

מפלסת קטרפילר 24

מפלסת קטרפילר 24

קטרפילר משיקה מהדורה עדכנית ומשופרת של המפלסת (Motor Graders) הגדולה ביותר בהיצע שלה: קטרפילר 24. גם בדגם 2018 החדש נותר השם על כנו – למעט הורדת האות M, כאשר המפלסת מכונה כך בשל רוחב הלהב שלה, העומד על 24 רגל – כ-7.3 מטרים. למעשה זו המפלסת היחידה בהיצע קטרפילר המציעה רוחב להב שכזה, כאשר כל יתר המפלסות מוצעות על להב ברוחב 12 רגל (כ-3.7 מ') ועיקר הבידול ביניהן הוא במשקל העבודה ובהספק המנוע.
קטרפילר 24 תוכננה ומיועדת מן הסתם לעבודה בהיקפים גדולים ובעומס מרבי. בין היתר פונה מפלסת זו אל שוק המכרות והמחצבות, שם נדרשת תחזוקה שוטפת ועקבית של דרכי העפר הרחבות עליהן נוסעות משאיות העפר שמשקלן 180 טון לפחות. משקל העבודה של הקטרפילר 24, אגב, הוא כ-73 טון. הוא מונע באמצעות מנוע דיזל גדול – Cat C27 – בנפח 27 ליטרים המחולקים על פני 12 בוכנות, המציע כאן טווח הספק שבין 535 ל-694 כ"ס, נטו. עוד מהמפרט שפורסם נציין את מהירות הנסיעה המרבית – כ-42 קמ"ש, ואת תיבת ההילוכים: פאוורשיפט אלקטרוני עם 6 מהירויות לפנים ו-3 לאחור.

מפלסת קטרפילר 24

מפלסת קטרפילר 24

בהודעה לעיתונות מתארים אנשי קטרפילר שורה ארוכה של שינויים ושיפורים קטנים שבוצעו במפלסת הגדולה, כאשר סך כל אלו הופכים את הדגם העדכני לחדש לגמרי ומשודרג משמעותית ביחס לדגם היוצא, בעל אותו השם. 70% מכל החלקים הנעים, הפריקים, הניתנים להחלפה או התקנה בכלי הם חדשים, מתוך כוונה להציע תחזוקה, טיפולים ושינויים מתבקשים בכלי מהר יותר, קל וזול יותר. מדובר בשיפור משמעותי בעיקר בתחזוקה השוטפת לעוסקים בתחומי תחזוקת המכרות – סוג עבודה בעלת בלאי גבוה בעיקר בשל הרצף והשעות הארוכות המעמיסות על כל מכלולי הכלי. מערכת הציפה והשליטה בלהב רועננה ועודכנה, במטרה להציע ביצועים טובים ומדויקים יותר, גם במהירויות עבודה גבוהות יותר.
מנוע ה-18 ליטר (Cat C18 ACERT שייצר 533 כ"ס) ששירת ב-M24 הוחלף עתה במנוע Cat C27 ACERT גדול משמעותית (V12 בנפח כ-27 ליטר) המציע כאן בין 535-694 כ"ס, אך עדכון תוכנת ניהול המנוע מבטיחה מומנט הגבוה בכ-15% בסל"ד נמוך ביחס למנוע היוצא, קרי: יותר כוח זמין בפחות "מאמץ" מצד המנוע, מה שמבטיח ירידה בצריכת הדלק. שינוי זה ב"אופי" המנוע מצטרף אל עלייה של 11% במשקל הכלי, מה שמעניק לו יכולת טובה יותר בהורדת הלהב אל הקרקע ובשמירה על מיקומו הרצוי.

מפלסת קטרפילר 24

מפלסת קטרפילר 24

קטרפילר מציעה את המפלסת החדשה הן בהתאמה לתקני השווקים האירופאיים והן לאלו האמריקאיים, דהיינו EU Stage IV ו-Tier 4 Final, בהתאמה, כמו גם לשווקים בהם חוקי פליטת המזהמים מחמירים פחות, ולהם מוצעות גרסאות בהתאמה לתקני Tier 2/Stage II. כל גרסאות המנוע מתוכננות לספק 100% ביצועים ויכולות עד לגובה 10,000 רגל (כ-3,050 מ'). גרסאות ה-Tier 2/Stage II מאפשרות עבודה עד לגובה 15,000 רגל (כ-4,800 מ') ללא פגיעה בביצועים.
תיבת ההילוכים קיבלה אף היא מערכת ניהול ושליטה חדשה המבטיחה העברת הילוכים חלקה ומהירה יותר, כמו גם שיפור האמינות כתוצאה מהחלפת אי אלו רכיבים פנימיים בעמידים ומאסיביים יותר. גם סביבת המפעיל חודשה ועיקר הדגש הושם על שיפור הנדסת האנוש וקלות התפעול; קח למשל קוצרו מהלכי המנופים, הידיות והג'וי-סטיק עד כדי חיסכון של כמעט 80% ממהלך היד או הפרק שנדרשים להפעלתם – ביחס לקטרפילר 24M היוצא. גם מסך המגע חדש והפעולות והמידע שניתן לבצע ולקבל באמצעותו גדלו משמעותית. קטרפילר מיובא לארץ על ידי חברת זוקו שילובים.

מפלסת קטרפילר 24

מפלסת קטרפילר 24