מגרדת קטרפילר 631K

דור סקרייפרים חדש מ-CAT

קטרפילר חשפה זה עתה שני סקרייפרים חדשים (Scraper – מגרדת) תחת סדרה 630K. מדובר במחליפי הסקרייפרים הוותיקים מהסדרות 630G ו-620K המוצעים מעכשיו בשתי גרסאות – שתיהן יכולות העמסה של כ-37 טון (או 26 מ"ק) בקירוב – 631K ו-637K; הראשון עם מנוע אחד והשני עם 2 מנועים.

מגרדת קטרפילר 631K

מגרדת קטרפילר 631K


אנשי יצרנית ציוד מכני הנדסי האמריקאית טוענים כי ה-637K החזק יותר מציע תפוקה הגבוהה בעד 12% ביחס לדגם אותו הוא מחליף, וה-631K מציע תפוקה הגבוהה בעד 8% ביחס לדגם אותו הו מחליף. משקל משמעותי ניתן לתנאי העבודה של המפעיל, כאשר בקטרפילר מאמינים כי בכך תשתפר התפוקה והיעילות עוד יותר. "בניגוד לחתיכות הברזל הכבדות והפרימיטיביות שמגרדות היו עד לפני כעשור", מסבירים בקטרפילר, "הרי שכיום מדובר בציוד מתקדם, עתיר טכנולוגיה ויעיל מאי פעם". הטכנולוגיה המתקדם מאפשרת להתקין בציוד העדכני מערכות החוסכות אינספור פעולות מצד המפעיל, מונעות בכך טעויות, עוזרות לשמר את רמת העירנות הדרושה מצד המפעיל ומשאירות למפעיל הכלי לעסוק בעיקר במטרה לייעל את כל הליך העבודה. כדוגמא מדגישים בקטרפילר את מערכת בקרת ההעמסה, המונעת מהמפעיל להסתבך עם העמסות יתר או כוונונים ושינויי גובה בזמן הגירוד, והופכת את משימת הטענת העפר לפשוטה מאי פעם. בקטרפילר מצהירים כי במהלך ניסויים שנערכו במשך 3 חודשים עם מערכת זו תורגמה תוספת היעילות והתפוקה לכדי שבוע עבודה נוסף!
עוד מודגש כי שפע המערכות החדשות מאפשרות למפעיל חסר ניסיון להגיע תוך זמן קצר ביותר לרמת תפוקה בעבודה של 85-90% מאלו המאפיינות מפעיל וותיק ומנוסה ביותר.
מגרדת קטרפילר 637K

מגרדת קטרפילר 637K


עיקר ההבדלים בין שני הסקרייפרים החדשים טמון במנועים, נכון יותר: במספר המנועים; בעוד שבקטרפילר 631K משרת מנוע אחד – Cat C18 ACERT בנפח 18 ליטרים המייצר כאן 570 כ"ס – הרי שאצל אחיו החזק יותר, הקטרפילר 637K, מדובר בשני מנועים: אותו מנוע ה-18 ליטר ובנוסף מנוע Cat C9.3 ACERT בנפח 9.3 ליטר והמייצר 290 כ"ס. המנוע הנוסף ב-637K מפעיל את כל החלק האחורי של המגרדת, האוסף ומגרד את העפר מעל פני השטח, כאשר ב-631K מפעילה את החלק האחורי המערכת ההידראולית, הניזונה מסופו של דבר מהמנוע היחיד האחראי גם על הנעת הכלי. תיבות ההילוכים נותרו בבסיסן דומות לאלו ששירתו בדגמי סדרה G היוצאת, אך הודות לתוספות "מוח" ממוחשב מדובר בשיפור משמעותי ביעילות שבהעברת הכוח, כאשר התוצאה היא פחות בלאי ושחיקה, עלויות תחזוקה נמוכות יותר וצריכת דלק נמוכה מבעבר. יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים.