קומטסו בדרך לארץ!


יצרנית הציוד הכבד השנייה בגודלה בעולםקומטסו היפנית – חוזרת לארץ; לאחר היעדרות ארוכה מודיעה חברת נ. פלדמן מחיפה על קבלתה את זיכיון הייבוא והשיווק של תוצרי הקונצרן היפני לישראל, ובכך צומח ארסנל הציוד שלה באופן משמעותי, כמו גם צפויה עליית מדרגה בתחרותיות בארץ, בעיקר מול קטרפילר המיובא על ידי זוקו ו-וולוו המיובא על ידי 'מאיר'.

מעמד החתימה על הסכם קבלת נציגות קומטסו בישראל; עומדים (מימין): רפי שדמי, מנהל מחלקת חלפים בנ. פלדמן, מוטי דוד, מנהל המחלקה הטכנית בנ. פלדמן, אילייה וינוקור, מנהל תחום צמ"ה בנ. פלדמן, טיטו בלדן, סגן נשיא ומנהל מכירות קומטסו-אירופה, שמואל גנץ ורן גנץ (בעלי קבוצת תפארת – בעליה של חברת נ. פלדמן). שורה שנייה (מימין): כריסטיאן קרדין, מנהל משרד קומטסו-אירופה (עומד), אבי לוינסון, מנכ"ל נ. פלדמן ומאס מורישיטה, מנכ"ל קומטסו-אירופה

מעמד החתימה על הסכם קבלת נציגות קומטסו בישראל; עומדים )מימין(: רפי שדמי, מנהל מחלקת חלפים בנ. פלדמן, מוטי דוד, מנהל המחלקה הטכנית בנ. פלדמן, אילייה וינוקור, מנהל תחום צמ"ה בנ. פלדמן, טיטו בלדן, סגן נשיא ומנהל מכירות קומטסו-אירופה, שמואל גנץ ורן גנץ )בעלי קבוצת תפארת – בעליה של חברת נ. פלדמן(. שורה שנייה )מימין(: כריסטיאן קרדין, מנהל משרד קומטסו-אירופה )עומד(, אבי לוינסון, מנכ"ל נ. פלדמן ומאס מורישיטה, מנכ"ל קומטסו-אירופה

קומטסו נחשב כמותג איכותי ומוכר במגוון רחב של קטגוריות ציוד, וכמתחרה המשמעותי והמר ביותר לקונצרן הצמ"ה הגדול בעולם – קטרפילר. לקונצרן מחזור הנע סביב ה-20 מיליארד דולר בשנה (לעומת כ-45 מיליארד דולר מחזור קטרפילר), ובשנים האחרונות הוא רווחי לאין ערוך בהשוואה לקטרפילר, הסובל מתקופה לא קלה עבורו. הקונצרן מתמחה כיום בשלושה תחומים עיקריים: ציוד מכני הנדסי וציוד כבד, ציוד למכרות, ציוד לתעשייה.

Komatsu PC360LC

מחפר Komatsu PC360LC במשקל עבודה של 36-37 טון

בשנים האחרונות חווה קטרפילר עוד ועוד איומים וקרבה "מסוכנת" מצד קומטסו, המאיימת על ההגמוניה של האמריקאים ובאופן מוחשי מתמיד. נזכיר בהקשר זה את רכישת ענק הציוד הכבד הגדול האמריקאי Joy Global ב-2016 שהפך את קומטסו לשחקן משמעותי עוד יותר בתחום הציוד למכרות ולמחצבות, כמו גם בייצור ציוד כבד במיוחד. כך מציע כיום קומטסו את המעמיסים האופניים הכבדים והחזקים בעולם, את הדחפור הגדול בשוק (D575), משאיות מכרות, מחפרים, משאיות פירקיות ועוד, מהגדולות והחזקות בשוק כיום.

Komatsu WA470-8

מעמיס אופני Komatsu WA470-8 במשקל עבודה של 24-25.5 טון

אחד המהלכים המשמעותיים אותו ביצע הקונצרן היה הכניסה לארה"ב, מהלך שהחל ב-1967 תוך הצהרת כוונות ברורה להתחרות בענק (קטרפילר) בביתו. מאז הפך מרכז קומטסו בארה"ב – כמו גם באירופה – לאחד הסניפים המשמעותיים של הקונצרן ולמנוף צמיחה חשוב ביותר עבורו. בשנים האחרונות מתרחבות פעילויות הקונצרן עוד ועוד, ובין היתר הוקם מרכז פעילות והרכבה ברוסיה, המצטרף אל יתר השווקים בהם הקונצרן פעיל.

משאית פירקית Komatsu HM400-5

משאית פירקית Komatsu HM400-5

מחברת נ. פלדמן נמסר כי קדם לחתימה על ההסכם מו"מ ארוך ופרטני, ובסופו הובהר כי בכוונת היבואנית להציע בארץ את כל הציוד שמציע קונצרן הענק היפני – בשלבים. כלים ראשונים שיגיעו לכאן הם מחפרים (באגר) במשקלי עבודה של 30-40 טון, מעמיסים אופניים (שופל) במשקלי עבודה של 15-20 טון. בשלב מאוחר קצת יותר יוצעו כאן גם מחפרונים, משאיות פירקיות וציוד נוסף.

מחפרון Komatsu WB97R-5

מחפרון Komatsu WB97R-5