מעמיס טלסקופי Schäffer 9640 T

דור טלסקופיים חדש מ-Schäffer

מעמיס טלסקופי Schäffer 9640 T

מעמיס טלסקופי Schäffer 9640 T

מומחית המעמיסים האופניים הקומפקטיים הגרמנייה שפר (Schäffer) משיקה את המעמיס הטלסקופי 9640 T במשקלי עבודה של 8.4-9.7 טון, כמחליף למעמיס הוותיק יותר שפר 9630 T שהושק ב-2013, במשקל עבודה שנע סביב ה-8.0 טון.
יודגש כי מדובר במעמיס טלסקופי חדש לגמרי, בראש ובראשונה בעיצוב החיצוני ובצביעה החדשה. המנוע מגיע מדויץ והוא עומד בתקני Tier 4 Final – ללא הצורך להתקין מסנן חלקיקי דיזל בנפרד. הספקו הוא 136 כ"ס, המספיקים למהירות נסיעה מרבית של 40 קמ"ש. מערכת ההינע מכונה SDCT והיא כוללת צמד מצמדים להעברת הכוח; מערכת זו היא פרי פיתוח של שפר ולמעשה משלבת בין תיבת הילוכים למערכת הידרוסטטית. עוד נכלל במערכת העברת הכוח אפשרות למצב Eco המיועד לנסיעות מנהלתיות ארוכות ומהירות יותר. כאשר המחשב מזהה שהכלי נוסע במהירות גבוהה יחסית באופן קבוע לזמן מה, הוא דואג שסל"ד המנוע ירד מ-2,300 ל-1,800 ובמקביל מעלה את יחס ההעברה במערכת העברת הכוח, כך שהכלי ממשיך לנסוע באותה המהירות, אך עם ירידה של כ-10% בצריכת הדלק. עדכון זה מבוצע אוטומטית, ללא צורך בהתערבות המפעיל. ברגע שהעומס על הכלי עולה (דחיפת או הרמת חומר, למשל) חוזר הסל"ד האידיאלי בחזרה ל-2,300 והכלי מקבל עוד כוח זמין לשימוש.

מעמיס טלסקופי Schäffer 9640 T

מעמיס טלסקופי Schäffer 9640 T

הקבינה חדשה לגמרי אף היא, פרי תכנון וייצור עצמיים, ובשפר מכנים אותה SCV-Plus – קיצור של Silence, Comfort, View. מדובר בפיתוח על בסיס תאי מפעיל קודמים, עם הבטחה לעוד מרווח, שדה ראייה טוב משמעותית לכל הכיוונים, הנדסת אנוש משופרת – בכלל זה אמצעי תפעול וידיות חדשות, בידוד יעיל מבעבר כנגד רעש ו-ויברציות ויחידת כיסא חדשה אף היא, נוחה מהמוכר ב-9630 T היוצא.
לשפר 9640 T כושר הרמה מרבי של 4.2 טון והוא מסוגל להגיע לגובה מרבי (בציר הכף/מזלג) של 5.4 מ'. הוא מציע – תלוי באבזור – כושר גרירה של עד 16 טון, נתון היכול להפוך ליעיל מאוד באתר העבודה ולחסוך בכלי ייעודי שישמש לגרירת ציוד או נגרר. יכולות אלו מייעדות מעמיס זה בראש ובראשונה לשימוש בענפי הבניין, התעשייה והמחזור השונים, אך כמובן גם לתחומי החקלאות – סגמנט בו נמצא עיקר המומחיות של Schäffer. המערכת ההידראולית כוללת משאבה בספיקה של 145 ליטר/דקה ומערכת בקרת עומס המונעת עומס ייתר ובכך ממזערת סיכוי להתהפכות או תקלות נוספות. ככלי המיוצר בחברה עם DNA חקלאי מהווה מערכת הידראולית להיפוך סיבוב המאווררים לצורך ניקוי כסטנדרט, כאשר ביצוע פעולה זו אינו אוטומטי כאן, אלא מבוצע באמצעות לחיצה על כפתור על ידי המפעיל, בתוך הקבינה. יכולת זו חוסכת כמובן את הצורך לעצור את העבודה לצורך הניקוי, חוסכת בזמן מאחר וניתן לבצעה תוך כדי העבודה וכמובן – מאפשרת עבודה יעילה גם בתנאי קיצון של אבק ולכלוך.
יבואנית מעמיסי שפר לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור.