מעמיס טלסקופי שפר 8620 T

טלסקופי חדש מ-Schäffer

מעמיס טלסקופי שפר 8620 T

מעמיס טלסקופי שפר 8620 T

מומחית המעמיסים האופניים הגרמנייה שפר (Schäffer) משיקה מעמיס טלסקופי פירקי חדש בשם 8620 T המתחרה בקטגוריית המשקל של 7-8.0 טון בקירוב. מדובר בדגם המחליף וממשיך את דרכו של המעמיס הטלסקופי הוותיק 8610 T והוא מתיימר להציע שיפור מכל היבט וביצועים עדיפים ביחס אליו. שפר 8620 T מציע גובה ציר כף מרבי של 5.2 מ' וכושר הרמה מרבי של 4.2 טון.
כקודמו כך מכוון ופותח גם מעמיס זה במיוחד עבור המגזר החקלאי, תוך התאמה מיוחדת לרפתות ומרכזי מזון גדולים, מערכי ביו-גז ועבור קבלנים בשירות החקלאי, אך בשל כך הוא מתאים לכל סוג של עבודה בתנאי שטח קשים, בפרט בתנאי בוץ או מצע חלק.
סדרת השיפורים והשדרוגים שבוצעות במעמיס זה ביחס לקודמו מבטיחה עלייה משמעותית בתפוקה, במקביל לירידה בהוצאות התחזוקה ובעלויות השוטפות. כך למשל מוצעת מניפת קירור המופעל הידראולית, קרי: ללא קשר ישיר למנוע וללא השפעה כתוצאה ממהירות פעולת המנוע. מניפה זו ניתנת להיפוך כיוון העבודה בלחיצת כפתור, כך שניתן לנקות את מערכת הקירור גם תוך כדי עבודה.

מעמיס טלסקופי שפר 8620 T

מעמיס טלסקופי שפר 8620 T

המעמיס החדש מצוייד במנוע דויץ המוצע בשתי רמות הספק לבחירה: 102 או 122 כ"ס, שתי האופציות עומדות בתקני פליטת המזהמים Tier 4 Final ללא הצורך במסנן חלקיקים בנוסף. מערכת העברת הכוח הייחודית משלבת בין מערכת הידרוסטטית לבין מערכות עזר מתקדמות, במטרה להציע כוח זמין בכל מצב; המערכת כוללת מנגנון בקרת כוח משיכה ו'הילוך כוח' שמשמעו כאן העברת המומנט המרבי בכל מצב – בלי קשר למהירות הנסיעה. המטרה, על פי שפר, היא לספק למעמיס בכל מצב, מהירות או עומס את כושר הדחף הגבוה ביותר. בנוסף מוצעת בדגם זה כסטנדרט בקרת מהירות אלקטרונית המאפשרת שמירה על מהירות הנסיעה המבוקשת – ללא קשר לעומס ולגובה סל"ד המנוע – תכונה שנועדה להקל על עבודות כמו חלוקת מזון, הפעלת מטאטא כביש, וכיו"ב ציוד המופעל הידראולית. תיבת ההעברה מאפשרת מהירות נסיעה מרבית של 20 קמ"ש, כאשר בגרסאות החזקות יותר ניתן לקבל כאופציה תיבת העברה המאפשרת מהירות נסיעה של עד 40 קמ"ש. אופציה נוספת כוללת התאמות (וו גרירה, יציאות חשמל, תאורה והידראוליקה) לגרירת נגרר כבד, במשקל כולל של עד 12 טון.
שפר מציעה עוד עבור מעמיס טלסקופי זה כסטנדרט אפשרות לבחירת מצב Eco חסכוני יותר; במצב זה יורד הסל"ד ככל שמהירות הנסיעה עולה – כאשר אין צורך במלוא הספק המנוע בכדי לשמר את מהירות הנסיעה המבוקשת. בשפר מציינים כי מעבר לחיסכון בצריכת הדלק מאפשר מצב ה-Eco עבודה שקטה יותר ובלאי נמוך יותר.
אחרונה חביבה היא הקבינה החדשה בדגם זה, ומשתייכת לסדרת הקבינות שפותחו על ידי שפר והמכונות SCV-Plus, קרי: Silence, Comfort, View. תא מפעיל זה מתיימר להציע שדרוג ושיפור בכל תחום ביחס לקבינה בדורות המעמיסים הקודמים של שפר, בכלל זה שדה ראיה טוב יותר, הודות לעיצוב חלונות ודלתות חדש, מרווח משופר בפנים, סידור ארגונומי יותר של אמצעי התפעול והבקרה, שיפור ברמות הבידוד (רעש וטמפרטורה), מערכת מיזוג חדשה ואופציה לקבל קבינה מונמכת בגובה מרבי של 2.67 מ' במקום 2.77 מ' כסטנדרט.
יבואנית שפר לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור

מעמיס טלסקופי שפר 8620 T

מעמיס טלסקופי שפר 8620 T