שפר משיקה טלסקופי חדש

מעמיס טלסקופי Schäffer 9630 T

מעמיס טלסקופי Schäffer 9630 T

'שפר' (Schäffer), יצרנית המעמיסים הגרמנייה, משיקה מעמיס טלסקופי חדש בשם 9630 T. המעמיס האופני החדש מציע יכולת הרמה עד לגובה של 5.3 מ' וב'שפר' טוענים כי מדובר בנתון הטוב בקטגוריית המעמיסים הטלסקופיים הפריקים במשקל עצמי של עד 8.0 טון. מערכת ההיגוי בכלי החדש מתבססת על מערכות מוכרות של היצרנית אך מתיימרת להציע עוד דיוק וקלות בתפעול, הודות לשימוש בשתי בוכנות הידראוליות המעבירות באופן מדויק את פקודות ההיגוי המגיעות מגלגל ההגה אל שני חלקי המעמיס. ציר החיבור ומערכת הבוכנות אינו דורש תחזוקה שוטפת, כהצהרת היצרנית.
המנוע ב-9630 T הוא מתוצרת 'דויץ' עם הזרקת מסילה משותפת המייצר 124 כ"ס. המעמיס החדש – השוקל קרוב ל-8.0 טון – מצויד במערכת בקרת אחיזה מתוצרת עצמית המכונה HTF (קיצור של High Traction Force) המתיימרת לאפשר כוח דחיפה של כ-7.0 טון מרביים עבור המעמיס. 'שפר' מתמחים במגוון מעמיסים – חלקם טלסקופיים, רובם קומפקטיים – המתוכננים ומיועדים בראש ובראשונה למשימות בתחומי החקלאות.
ב-9630 T החדש של 'שפר' הציר האחורי ניתן לתנועה לצדדים ומחובר באמצעיתו באמצעות ציר לשלדה. לטענת היצרנית שיטה זו מעניקה יציבות מרבית לכלי בעת עבודה, כאשר הנו מועמס, ולנוחות ויעילות גבוהות עוד יותר מוצעת כאופציה מערכת בולמי זעזועים מאחור.
מעמיס טלסקופי Schäffer 9630 T

מעמיס טלסקופי Schäffer 9630 T


תא המפעיל מכונה SCV המיוצר ומוצע על ידי 'שפר' זה מכבר בדגמים וותיקים יותר, אך בגרסה החדשה הוא עבר עדכון ושיפור במטרה להגדיל את שדה הראיה ולהעלות את נוחות הפעלה עבור המפעיל.
ה'שפר' 9630 T מוצע – כאופציה – עם תיבת הילוכים המאפשרת מהירויות נסיעה של עד 35 קמ"ש. אבזור אופציונאלי מאפשר גם הפיכת המעמיס הטלסקופי החדש לכלי גורר, ואז ניתן לגרור באמצעותו מטענים במשקל של עד 16 טון.
לקבלת פרטים נוספים מיבואן מעמיסי 'שפר' לארץ, ניתן ללחוץ כאן