מנוע דויץ TCD 9.0

מנוע חדש לצמ"ה מ-Deutz

מנוע דויץ TCD 9.0

מנוע דויץ TCD 9.0

יצרנית המנועים הגרמנייה דויץ (Deutz) חושפת בתערוכת Bauma China 2016 מנוע תעשייתי חדש בנפח 9.0 ליטרים, בשם TCD 9.0. למרות הנפח הגדול יחסית, מדובר במנוע עם 4 צילינדרים בסה"כ ועל סמך הצהרות החברה מדובר בסנונית הראשונה בסדרת מנועים חדשים שיושקו במהלך השנה הקרובה. מנוע זה – יחד עם מנועים עתידיים שיוצעו גם בתצורת 6 צילינדרים – הנו פרי שיתוף פעולה בין דויץ לחטיבת המנועים של ליבהר (Liebherr) השוויצרית והוא ייוצר במפעלי דויץ בגרמניה ובסין תחת השם דויץ, ובמפעלי ליבהר תחת השם ליבהר.
המנוע החדש תוכנן בתצורתו החריגה – 4 צילינדרים בנפח גדול, כאמור – בכדי להציע הספק גבוה באריזה קומפקטית יחסית. ה-TCD 9.0 תוכנן לשרת בציוד מכני הנדסי מגוון, בראש ובראשונה במחפרים ובמעמיסים אופניים, כאשר כיום דרישות העיצוב המתקדמות מעדיפות מנועים קטנים ככל הניתן בשטח אותו הם תופסים, כאשר לא פעם גודלם של המנועים מהווה מגבלה משמעותית עבור המתכננים והמעצבים. בדויץ מקווים לשכנע לקוחות גדולים לבחור במנוע שלהם בין היתר מסיבה זו.
דויץ TCD 9.0 מתוכנן לייצר עד כ-410 כ"ס ומומנט מרבי של יותר מ-173 קג"מ. דגש רב הושם בתכנון לא רק על הממדים החיצוניים אלה גם על הקלות והוורסטיליות בהתקנה, ובניסיון להתאים את המנוע למגוון רחב ככל הניתן של שלדות ומרכבים. המנוע עומד בתקני פליטת המזהמים העתידיים בסין, אירופה (שלב 5) וארה"ב, תקנים שייכנסו לתוקף ב-2019. בין היתר הוא מצויד במפחת חלקיקים סלקטיבי ומסנן חלקיקי דיזל.