מכבש טנדם וולוו DD105

הדור הבא של מכבשי הטנדם בוולוו

מכבש טנדם וולוו DD105

מכבש טנדם וולוו DD105

חטיבת ציוד מכני הנדסי בוולוו החלה בשיווק מכבש טנדם (מכבש גלילי ממונע) חדש בשם DD105. המכבש החדש נחשף לראשונה בסוף מרץ ועתה הוא מגיע אל אולמות התצוגה של הדילרים של וולוו ברחבי העולם מלווה בהבטחה להציע רמה אחת מעל לדגמים קודמים של וולוו, ומעל לא מעט מתחרות.
מדובר במכבש במשקל עבודה של כ-10 טון המצויד בתופים ברוחב 66" (כ-168 ס"מ). כמנוע משרת כאן מנוע וולוו עדכני ומתקדם בנפח 3.8 ליטר העומד בתקני Tier 4 Final, והמבטיח יעילות גבוהה יחד עם צריכת דלק נמוכות משמעותית ביחס לדגמים קודמים. מנוע זה מייצר במכבש DD105 החדש 114 כ"ס.

מכבש טנדם וולוו DD105

מכבש טנדם וולוו DD105

תא המפעיל החדש מתיימר להציע הנדסת אנוש מעולה, שדה ראיה חסר תחרות בסגמנט ונוחות וקלות בתפעול המתיימרות להעלות משמעותית את התפוקה, טוענים בוולוו. בוולוו מדגישים כי ה-DD105 החדש מצויד בתא מפעיל כה מתקדם ומרשים, עדי כי דגם זה הופך לראשון להיות משווק בארה"ב עם קבינה סגורה כסטנדרט.

מכבש טנדם וולוו DD105

מכבש טנדם וולוו DD105

המכבש החדש מצוייד במערכת אקסצנטרית חדשה ומתקדמת, ייחודית לוולוו בהדגש היצרנית, המאפשרת שינויי כיוון נסיעה מיידים ללא סבסוב התוף, שקיעה או החלקה. מערכת זו, טוענים בוולוו, מקלה מאוד על רמת הדיוק והעבודה של המפעיל, גם אם אינו מהמנוסים, ובשורה התחתונה מעלה הן את רמת הביצוע והן את מהירות העבודה.
מערכת ניהול המנוע המתקדמת מציעה מצב Eco המתאפשר בעבודות שאינן דורשות את מלוע עוצמת המנוע במכבש. בוולוו טוענים כי בבדיקות שנערכו על ידי בוחני ומהנדסי וולוו נמצא כי במצב Eco מגיע החיסכון בצריכת הדלק עד כדי 30%! בתנאי אמת, על פי וולוו, מדובר בחיסכון של עד 2 גאלונים בשעת עבודה, שהם למעלה מ-7.5 ליטרים!
DD105 החדש מציג גם עיצוב חדש למכבשי וולוו, עיצוב שבעתיד נראה בדגמים נוספים. בוולוו שמו דגש רב על שדה הראיה לכל הכיוונים, והעיצוב של רוב חלקי המכבש נועדו לשפר תחום זה – החל בגודל, צורת ומיקום החלונות בתא המפעיל ועד לעיצוב החופות הקדמיות והאחוריות.

מכבש טנדם וולוו DD105

מכבש טנדם וולוו DD105

המכבש החדש יוצע בשתי קונפיגורציות: הראשונה עם שני מצבי ויברציות – 3,200 ו-4,200 תנודות בדקה, והשנייה עם 8 מצבים בטווחים דומים, לחלוקה מדויקת ומותאמת יותר. ה-DD105 כולל גם פונקציית צידוד של התופים, המאפשרים צידוד אופקי האחד כנגד השני בטווח של עד 150 מ"מ. בוולוו מסבירים כי תכונה זו מאפשרת ביצוע הידוק איכותי ויעיל יותר בפניות הדוקות או לאורך כבישים משופעים. עוד נציין את מיכל המים המותקן בין שני התופים והמכיל כ-800 ליטרים והניתן למילוי משני צידי המכבש.
יבואנית וולוו לארץ היא חברת מאיר.