ריענון המפלסות בקייס

Case Grader 856C

Case Grader 856C


קייס החלה לשווק את המפלסות החדשות מסדרה C בהתאמה לשווקים ולתקני פליטת המזהמים האירופאיים. מדובר במחליפת סדרה B המוכרת מזה מספר שנים בארה"ב (14.4-18.7 טון, 140-219 כ"ס), כאשר בראש ובראשונה מוצעים אצל מפלסות קייס מעתה מנועים נקיים, חסכוניים וחזקים יותר. בהודעה לעיתונות מדגישים אנשי קייס כי הסדרה החדשה מהווה "תמצית הידע והניסיון שנרכשו בתחום ב-CASE בלמעלה מ-30 השנים האחרונות". למען האמת יש בהצהרה זו לא מן המעט, והיא נועדה בראש ובראשונה להדגיש את ה"שורשים הגרמניים" של מפלסות קייס כיום, נצר ליצרניות נחשבות ואיכותיות בתחום; האבולוציה של סדרת המפלסות העדכנית של קייס החלה לפני למעלה מ-30 שנה עם מותג הצמ"ה הגרמני Frisch שייצר ציוד לסלילה. Frisch נרכש ב-1977 על ידי Faun הגרמנייה אף היא, מומחית בעיקר בתחום המנופים, והיא בתורה נרכשה על ידי יצרנית הרכבות והצמ"ה הוותיקה (הגרמנייה…) Orenstein & Koppel ב-1986. בתחילת שנות ה-2000 פורקו רוב חלקי החברה ונמכרו ליצרניות שונות, כאשר מחלקת הצמ"ה נמכרה ל-CNH Global האיטלקייה, חלק מקונצרן פיאט והבעלים – בין היתר – של המותגים CASE ו-New Holland.
Case Grader 856C

Case Grader 856C


סדרה C החדשה כוללת בשלב זה 4 גרסאות: 2 גרסאות בסיס – קייס 836C (משקל עבודה 12.5 טון, 156 כ"ס) וקייס 856C (משקל עבודה 16.25 טון, 190 כ"ס), שתיהן עם הינע לארבעת הגלגלים האחוריים, ובנוסף גרסאות שלהן עם הינע קדמי (6×6) – קייס 836C AWD (משקל 12.8 טון, 156 כ"ס) וקייס 856C AWD (16.65 טון, 190 כ"ס). בקייס מדגישים כי בהשוואה לדגמים קודמים מוצעים כאן הספק גבוה יותר, מומנט גבוה יותר ומחולק באופן רחב יותר לרוחב העקומה (כוך זמין בטווח סל"ד גדול מבעבר), ובעיקר – צריכת דלק חסכונית יותר.
כל גרסאות המפלסות החדשות מסדרה C מצוידות במנועי FTP (פיאט) העומדים בתקני Tier4 Final/Stage 4, בין היתר הודות למערכות סינון וניקוי גזי פליטה Hi-eSCR – הפחתה קטליטית סלקטיבית. ומתיימרות להציע ניהוג מדויק במיוחד, מבנה צנום וקומפקטי יחסית ועלויות צריכת דלק ותחזוקה חסרות תחרות בסגמנט. עוד מציינים את ה"בנייה הפשוטה" שנועדה להקל על התחזוקה, למזער נזקים בעת פגיעה או תקלה ולהקל את התיקונים והתחזוקה השוטפים – בעיקר בשטח. בקייס לא מפרסמים נתונים אך טוענים כי המפלסות החדשות הן החסכוניות ביותר בקטגוריות המשקל וההספק שלהן, כמו גם הזולות ביותר בתחזוקה השוטפת.
Case Grader 856C

Case Grader 856C


הטכנולוגיה הסטנדרטית המוצעת במפלסות החדשות כוללת מערכות איזון ופילוס להב אוטומטיות, בקרות עומס, בקרות החלקת גלגלים ונעילות דיפרנציאלים אוטומטיים,
בתחום הנדסת האנוש מדגישים בקייס את עיצוב החופה האחורית, במתיימר להציע את שדה הראיה הטוב בקטגוריה לאחור, עיצוב תא המפעיל, המציע הן מרווח פנימי חסר תחרות (לדברי אנשי היצרנית) והן שדה ראייה נקי ורחב לפנים. עיצוב ותכנון תא המנוע, המערכת ההידראולית ומערכות הצנרת השונות מתיימר להציע גישה נוחה וקלות בתפעול, לטובת חיסכון בעלויות התחזוקה ובזמן הנדרש לטיפולים. ברשימת התוספות לבחירה מוצעים מספר גדלים של גלגלים, כאשר הגדולים יותר (24") מיועדים לשטח משובש ולגישה ראשונה לשטח, עם יכולת ספיגת מהמורות טובה יותר.
לקבלת מידע נוסף על ציוד הצמ"ה של ניו הולנד ניתן לפנות לדני נודלמן מחברת קרסו מוטורס – צמ"ה, בטל' 054-6407777