הרחבת ההיצע החשמלי בוולוו

וולוו צמ"ה מוסיפה שלושה כלים חשמליים קומפקטיים להיצע. היכנסו לפרטים

וולוו מרחיבה את היצע הציוד החשמלי שלה עם שלושה דגמים נוספים שיוצעו כבר במהלך 2022 במהדורה מוכנה ליצור: מעמיס אופני קומפקטי L20 Electric וצמד מיני מחפרים – EC18 Electric ו-ECR18 Electric. שלושת הכלים החדשים מצטרפים למעמיס האופני הקומפקטי L25 Electric ולמיני מחפר ECR25 Electric. בכך ממשיכה וולוו לעמוד בהצהרותיה הן להפוך ליצרנית הצמ"ה עם היצע הציוד החשמלי הרחב ביותר, והן לעמוד ביעד אותו קבעה לעצמה והוא הגעה לייצור ציוד נקי לגמרי ללא פליטת כל מזהם עד לשנת 2040. זאת אומרת – עד ל-2040 כל הציוד של וולוו יהיה חשמלי. וולוו הצהירה כי כבר עד לשנת 2030 יהיה 35% מהציוד שהיא תייצר חשמלי.

וולוו L20 Electric מבוסס על ה-L25 Electric הגדול יותר. מעמיס קומפקטי זה הוא במשקל עבודה של 1.8 טון והוא מותאם הן לעבודה עם כף והן למשימות העמסה ופריקה עם מזלג, הודות למערכת הזרועות שלו – parallel linkage. המעמיס החשמלי מוצע עם חבילת סוללות של 33kWh או 40kWh לבחירה, והוא מציע עד שש שעות עבודה ברצף בין טעינות. על פי וולוו מציע מעמיס זה עלויות תחזוקה שוטפות הנמוכות ב-30% בממוצע ביחס לכלי מקביל, מונע במנוע דיזל. מן הסתם מוצעת גם פעולה שקטה הרבה יותר וללא כל פליטת מזהמים – מה שמתאים גם לעבודה בסביבה מיושבת בצפיפות, בשעות לא שגרתיות או בתוך מבנים.

המיני מחפרים הקומפקטיים EC18 Electric ו-ECR18 Electric הם במשקלי עבודה של 1.8 טון, כאשר האחרון מציע חלק אחורי מקוצר לטובת יכולת עבודה וסיבוב במקומות צרים וצפופים במיוחד. דגם ה-EC18 Electric הוא רב תכליתי יותר, ומאפשר הרחבת חלקו התחתון ממטר אחד ועד ל-1.35 מטרים, לטובת יכולת עבודה הן במקומות צרים והן כאשר נדרשת יציבות מקסימלית. שני הכלים מוצעים עם תא מפעיל פתוח או סגור וממוזג, לפי דרישה. זמן ההטענה המלאה הוא שש שעות כאשר מערכת טעינה מהירה מאפשרת טעינת 85% מנפח הסוללות תוך כשעה ורבע בלבד.

כאמור, שלושת הכלים החשמליים החדשים יוצעו על ידי וולוו במהלך 2022, כאשר כבר עתה מתקבלות הזמנות. יבואנית וולוו לארץ היא חברת מאיר.