וולוו L350F מעודכן ל-2016

Volvo L350F 2016

Volvo L350F 2016


וולוו סיימה את הליך שיפורו ועדכונו של המעמיס הכבד ביותר מתוצרתה – ה-L350F (משקל עבודה של 50-56 טון) – ומעתה הוא יוצע כמחודש ועדכני בכל השווקים בהם וולוו פעילה.

שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

הוולוו L350F הושק ב-2007 כמעמיס אופני חדש לגמרי, שפותח מן המסד כחדש במטרה להציע תחרות ראויה בסגמנט המעמיסים הכבדים, עם דגש על ענפי המחצבות והמכרות. היה זה המעמיס הראשון בסדר הגודל שלו שצויד כסטנדרט בממיר מומנט עם אופציית נעילה ומצב 'ציפה' לכף. ב-L350F הושם דגש חזק בכל הקשור לגישה למנוע ולמכלולים הדורשים תחזוקה וסעיף זה היה אחד הראשונים לזכות בביקורות חיוביות מצד מפעילים ובעלי כלים רבים.

Volvo L350F 2016

Volvo L350F 2016


לאחר כ-7 שנים בייצור, נדרשו עדכון ורענון; בתחילת 2014 נמסרו ללקוחות נבחרים מעמיסי L350F ראשונים במהדורתם העדכנית ועתה כאמור מוחלף ה-L350F הוותיק באופן מלא על ידי יורשו הצעיר והרענן.
למרות שקשה עד בלתי אפשרי לזהות בשינויים עיצוביים בין הגרסה שיוצרה עד 2015 לבין זו החדשה, בעיקר כי כמעט ואין כאלו, טומנת בקרבה גרסת 2016 של המעמיס אינספור חידושים, שיפורים ועדכונים. הכפות המוצעות הן עדיין בטווח הנפחים של 6.2-12.7 מ"ק. המנוע הוא אותו מנוע מתוצרת וולוו מדגם D16E LA E3, אך טיפול מקיף אותו עבר מתיימר להעלות את ההספק במעט (לכדי 540 כ"ס עתה) ובמקביל – להוריד את צריכת הדלק. המנוע המעודכן קיבל מערכת דימום מנוע חדשה, המונעת דימום כאשר המנוע חם מדי. המפעיל מקבל איתות מהצג שמולו מתי ניתן לדומם את המנוע בבטחה מרגע שחולף זמן מסוים מהרפיית הדוושה. בוולוו טוענים כי הכוונה זו של מערכות המעמיס מגנה במיוחד על מגדש הטורבו ומאריכה את חייו.
Volvo L350F 2016

Volvo L350F 2016

Volvo L350F 2016

Volvo L350F 2016


עיקר השיפורים במהדורה העדכנית של השופל הכבד, מדגישים בוולוו, בוצעו בסעיפי הנוחות – הן למפעיל והן לאנשי התחזוקה – במטרה לייעל את העבודה ולאפשר להגדיל את זמן העבודה נטו מתוך סך שעות העבודה.
בתא המפעיל הוחלף הכיסא בחדש, עמיד ומאסיבי יותר, הנשען על בולמי אוויר מתכווננים, מסעד גבוה יותר, משענת לראש וחימום אינטגראלי. עם הכיסא החדש תוכנן גם מחדש חיבורו לרצפת הקבינה וזה כולל עתה מסילות חדשות המאפשרות כיוון נוח ומדויק יותר, יחד עם חיבור חזק ויציב יותר של כל יחידת הכיסא. לכיסא החדש אפשרויות כוונון רבות יותר מזה היוצא, מציינים בוולוו.
יחידת המדרגות הוחלפה בחדשה ועתה אמורה הכניסה והיציאה מתא המפעיל כמו גם לכיוון תא המנוע להיות קלה, נוחה ובטוחה יותר. הדלת קיבלה מנגנון פתיחה ונעילה חדש, המאפשר פתיחתה בלחיצה קלה על הידית. כל סביבת הכניסה לתא המפעיל מוארת בתאורת LED בכדי לאפשר כניסה ויציאה בטוחות. המפעיל יכול להפעיל את התאורה בלחיצת כפתור מתוך הקבינה או באמצעות השלט, והתאורה תישאר דולקת במשך 3 דקות, עד שתכבה אוטומטית. יחידת החיפוי של המנוע שונתה קלות במבנה ומתיימרת להציע עתה גישה נוח יותר לפתיחה ופתח הצצה אל עיקרי המדידים לקבלת תמונת מצב כוללת מהירה וקלה יותר בכך שאין צורך להרים את כל החופה בכל פעם שנדרשת בדיקת שמן, למשל. גם התאורה הראשית וההיקפית של המעמיס היא על טהרת טכנולוגיית ה-LED, ולפיכך מתיימרת להציע עוצמת תאורה גבוהה מבעבר תוך צריכת אנרגיה פחותה.
Volvo L350F 2016

Volvo L350F 2016


להתאמה טובה יותר לעבודות בתנאי קיצון, כמו על מצע סלעים חדים או חצץ, הוגדל המרחק בין חיפויי הגלגלים לגלגלים, וזאת במטרה להקל חביקת הגלגלים בשרשראות מגן. בתנאי עבודה על מצע קשה מהוות שרשראות בגדר מאריכות חיים משמעותיות לצמיגים, ובוולוו טוענים כי שינויים בעיצוב סביבת הגלגלים תאפשר התקנה והסרה יעילים יותר מבעבר של שרשראות.
עוד כמה 'קטנות' ראויות לאזכור בוולוו L350F החדש ל-2016 הן מדבקות זוהרות חדשות, שמוקמו מחדש על סמך אינספור תגובות, עצות והיזונים חוזרים של לקוחות; מסך גדול יותר וחדש אליו משדרת מצלמת הרוורס, ומיקום המסך מעל למראה הימנית, כך שהמפעיל יכול לראות במבט אחד הן את המראה והן את התמונה המשודרת מאחורי הכלי בעת הנסיעה לאחור.
בוולוו טוענים כי סך כל השיפורים והשינויים הקטנים אותם ביצעה במעמיס הכבד שלה הפכו אותו לתחרותי יותר וליעיל ופרודוקטיבי מבעבר.
Volvo L350F 2016

Volvo L350F 2016