JCB Ecomax Tier 4 Final

השקה ב-JCB: מנוע חדש וחסכוני

JCB Ecomax Tier 4 Final

JCB Ecomax Tier 4 Final


ג'י.סי.בי. הבריטית (JCB) משיקה סדרת מנועים חדשה, המתיימרת להציב סטנדרט חדש בתחום. המנוע החדש מכונה Ecomax Tier 4 Final והוא מחליף את מנוע ה-Ecomax T4i כיחידת הכוח המרכזית עבור היצרנית. משמו ניתן להבין כי סדרת מנועים חדשה זו עומדת בתקני פליטת המזהמים העדכנית ביותר כיום.

מחפשים מחפרון? לא קונים לפני שמשווים! לחצו על התמונה

מחפשים מחפרון? לא קונים לפני שמשווים! לחצו על התמונה

במהלך אירוע ההשקה של דגמי 2016 שערכה JCB בפני עיתונות הציוד הכבד העולמית הושם דגש רב על המנוע החדש, שזכה להשקה משל עצמו והצגתו על ידי בכירים בחברה באירוע שלווה זיקוקים, אש ותמרות עשן. מנועי ה-Ecomax Tier 4 Final החדשים פותחו במיוחד ובאופן בלעדי עבור JCB – ותוך מעורבות עמוקה שלה – על ידי יצרנית המנועים האמריקאי קוהלר (Kohler).
בכל מנועי ה-Ecomax Tier 4 Final עם למעלה מ-75 כ"ס ייעשה שימוש במערכת SCR חדשה (ממיר קטליטי סלקטיבי) – יעילה וקומפקטית במיוחד, לטענת אנשי היצרנית – כאשר המנועים החדשים בסדרה עם למטה מ-75 כ"ס אינם כוללים טיפול של גזי הפליטה הודות לטכנולוגיה המתקדמת באמצעותה מיוצרים המנועים החדשים, הכוללת בין היתר תכנון תאי בעירה יעיל במיוחד, המספיק בכדי לעמוד בתקנים העדכניים המחמירים. מערכת ה-SCR קומפקטית בממדיה במידה כזו, עד שהיא יכולה למעשה להחליף את דוד המפלט הקיים. אנשי היצרנית מדגישים כי מערכת ה-SCR החדשה פותחה במיוחד לעמוד בתנאי שטח קיצוניים והיא פרי ניסויים ובדיקות של אינספור שעות בתנאי אמת.

JCB Ecomax Tier 4 Final

JCB Ecomax Tier 4 Final


מנועי ה-Ecomax Tier 4 Final החדשים עם למעלה מ-75 כ"ס מבטיחים חיסכון של 5% בצריכת הדלק בממוצע בהשוואה למנועי ה-Ecomax T4i. ביחס ל'מנועים מתחרים', מבלי לציין שמות, מדברים בג'י.סי.בי. על חיסכון ממוצע המגיע אף ל-10% ויותר. המכלולים והעדכונים הנדרשים ניתנים להתקנה על רוב הציוד הקיים בקלות ובנוחות, מציינים ב-JCB, כך שניתן להתאים ציוד ישן יותר לתקני פליטת המזהמים העדכניים ביותר כיום, מבלי להחליף את המנוע או הכלי עצמו; לרוב תספיק החלפת דוד המפלט ביחידת ה-SCR הקומפקטית, ללא צורך בשינויים כלשהם במרכב או בשלדה.
הכלים הראשונים מתוצרת ג'י.סי.בי. שיקבלו את המנועים החדשים הם המחפרונים JCB 3CX ו-JCB 4CX העדכניים. בכך לא תידרשנה מערכות נוספות לסינון חלקיקי דיזל וניקוי גזי הפליטה. ב-3CX החדש יותקן מנוע Ecomax Tier 4 Final עם 74 או 98 כ"ס וב-4CX יוצע מנוע Ecomax Tier 4 Final עם 98 או 109 כ"ס, בשלב ראשון.
JCB 3CX backhoe loader

JCB 3CX backhoe loader