מחפרים אופניים חדשים מג'ון דיר

John Deere 190GW

John Deere 190GW

חטיבת הציוד הכבד בג'ון דיר משיקה צמד מחפרים אופניים חדשים – 190G W ו-230G W – במשקלי עבודה של 20 ו-23 טון בהתאמה. מעבר להבדל במשקל העבודה, שונים שני הדגמים גם בעומק החפירה המרבי, עם 5.83 מ' ב-190G W ו-6.31 מ' ב-230G W. המחפרים האופניים החדשים מחליפים בהיצע את הדגמים הוותיקים המוצאים מהליין – 190D W ו-220D W, בהתאמה.
למעשה מדובר בשתי האופציות היחידות כיום המוצעות על ידי ג'ון דיר בסגמנט, כאשר בשתיהן משרת מנוע איסוזו (Tier 4) עם 159 כ"ס, המשודך למערכת ניהול מנוע הידראולית המכונה Powerwise III. מערכת זו מאפשרת בחירה מבין 3 מצבי עבודה, בהתאם לצורך: High Productivity, כאשר נדרש כל ההספק וכוח הכלי; Power, לרוב מצבי העבודה הסטנדרטיים ו-Economy למצבים בהם אין צורך במלוא יכולות הכלי, כמו למשל בנסיעות מנהלתיות או בעבודות שאינן כרוכות בחפירה קשה או העמסות כבדות. ההבדל בין המצבים הוא במהירות התגובה לפקודות המפעיל, מהירות זרימת הנוזל ההידראולי וכפועל יוצא: צריכת הדלק בכל מצב. בנוסף, מוצע גם מצב Power Dig המיועד למשימות חפירה, והוא מופעל בלחיצת כפתור. עם כניסת ה-Power Dig לפעולה מקבלת מערכת ההידראוליקה של זרועות החפירה תוספת כוח זמנית, להקל במשימות קשות במיוחד.

John Deere 230GW

John Deere 230GW

בג'ון דיר מצהירים כי מדובר במוצרי פרימיום איכותיים, המציעים את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר כיום בסגמנט, והמיועדים להתחרות במחפרים האופניים הטובים בשוק. "אלו כלים וורסטיליים ביותר שהיינו מתארים כ"אולר השוויצרי" של המחפרים האופניים" מוסר עם ההשקה מארק וול, מנהל שיווק המחפרים בג'ון דיר. "מדובר בציוד שתוכנן להיות הזריז, הנייד ובעל היכולות המגוונות ביותר בצי הכלים הכבדים אצל כל קבלן". בג'ון דיר טוענים כי התפוקה הגבוהה של המחפרים החדשים מאפשרת עבודה ביעילות הדומה למבוצעת על ידי מחפרים זחליים בגודל דומה, אך כאן מתווספות הניידות הגבוהה, הזריזות ויכולת התנועה המהירה מנקודה לנקודה, המהוות יתרון משמעותי. כמהירות נסיעה מרבית מצהירים בג'ון דיר על כ-34 קמ"ש.
בג'ון דיר מציעים מגוון תוספות וקונפיגורציות עבור צמד המחפרים האופניים החדש, בכלל זה מבחר כפות או ציוד נוסף המתחבר ל'בום', אורכי 'בום' (זרוע) שונים, 'בום' העשוי 2 או 3 חלקים ועוד.