דור מלגזונים חדש ל-Still

Still EXV 14-20

Still EXV 14-20

Still הגרמנייה (בעברית יש לבטא 'שטיל') משיקה סדרת מלגזונים ומלגזות מפעיל הולך חדשות ומתקדמות המתיימרות להציע חבילת ביצועים ויכולות חסרת תחרות בסגמנט. כך לפחות מצהירים אנשי היצרנית עם חשיפת תמונות ופרטים ראשונים אודות סדרות ה-EXV 14-20 וה-EXV-SF 14-20 הכוללות 6 דגמטים חדשים, במגוון גרסאות, המונעים כולם חשמל, המציעים יכולות הרמה של עד 2.0 טון וגובה הרמה מרבי של עד כמעט 5.5 מ'. מערך הסוללות במלגזות החדשות מציע ספיקה של עד 500 אמפר-שעה עם הבטחה ליכולות עבודה ממושכות במיוחד.

Still EXV-SF 14-20

Still EXV-SF 14-20

לדגמי הסדרה החדשה מנוע חשמלי מניע בעוצמה של 2.3 קילו-ואט (כ-3.14 כ"ס) ומנוע חשמלי נוסף המפעיל את מנגנון ההרמה בעוצמה של 3.2 קילו-ואט (כ-4.37 כ"ס).
למלגזות החדשות מערכות בטיחות מתקדמות, הכוללות בין היתר בקרת מהירות נסיעה בעת ביצוע פניות; המלגזונים החדשים מסוגלים למהירות נסיעה של עד 10 קמ"ש ללא מטען, ומוגבלים למהירות של עד 8 קמ"ש כאשר מועמסים. ב-Still טוענים כי עם נתונים אלו מדובר בכלים המהירים בסגמנט. בנוסף, כאשר מתבצעת פניה ויש חשש להתהפכות בשל המשקל המועמס על הכלי, מערכת ממוחשבת –Curve Speed Control – דואגת באופן אוטומטי להאטת מהירות הנסיעה ובכך למנוע כניסה למצבים מסוכנים. זאת ועוד: מתג סביב לוח המחוונים מאפשר שילוב למצב Creep (זחילה) למצבים בהם נדרשת גישה זהירה ואיטית, דיוק רב בעבודה או משנה זהירות מכל סיבה שהיא. ב-Still מדגישים כי אופציה זו מרחיבה משמעותית את יכולות הכלים, מעלה את רמת הבטיחות בעבודה, מאפשרת ניצולת טובה יותר של שטחי האחסון ומרחיבה את טווח המשימות הניתנות לביצוע באמצעותם.

Still EXV-SF 14-20

Still EXV-SF 14-20

דגמי המלגזונים ומלגזוני ההיגש החדשים תוכננו – כך מבטיחים אצל היצרנית – למעברים בטוחים וחלקים בין החוץ לפנים, גם כאשר ישנם הבדלי גובה או מהמורות על משטחי העבודה ורצפות המחסנים. גודל הגלגלים, מיקומם ואופן חיבורם למרכב הכלים מתיימר להציע יכולות נסיעה מגוונות, ובכך להפוך כלים אלו למותאמים גם להובלות ונסיעות ארוכות יחסית, מעבר למעבר בתוך שורות המדפים בלבד (כמו למשל פריקת משאיות והכנסת הסחורה אל תוך המחסן, ולהיפך).
מערכות ההרמה וההורדה בדגמים החדשים מציעות מהירויות גבוהות מבדגמים קודמים, ולטענת היצרנית – מהמהירות בסגמנט; מהירות ההרמה עם מטען עומדת על 16 ס"מ/שנייה וללא מטען על 30 ס"מ/שנייה. מהירות ההורדה היא 40 ס"מ/שנייה.