STILL RX 70

דור מלגזות חדש ל-Still

STILL RX 70

מלגזות סטיל מסדרה RX70 החדשה

ענקית המלגזות הגרמנייה Still החלה בשיווק סדרת המלגזות המעודכנת והמחודשת RX70 במשקלי הרמה של 2.0-3.5 טון. המלגזות החדשות נחשפו לראשונה במסגרת תערוכה גדולה בהאנובר, גרמניה ביוני, ועתה מתחילה המכירה. למלגזות מסדרה RX70 החדשה מרכז כובד בגובה 600 מ"מ והן מושקות לאחר סדרת שיפורים, עדכונים ותוספות ההופכות את הסדרה הוותיקה (מוצעת מזה כעשור) הלכה למעשה לחדשה לגמרי, עם הבטחה לחיסכון בצריכת הדלק או הגז הנוזלי (תלוי בגרסה), שיפור משמעותי בבטיחות ובנוחות התפעול, עלויות תחזוקה נמוכות יותר ותפוקה גבוהה יותר ליחידת זמן ועלות.

STILL RX 70

סדרה RX70 החדשה – עמדת המפעיל

גם אם במבט ראשון יתקשו בעלי מלגזות Still RX70 להבחין בשוני, הרי שגם במראה ובעיצוב יש חדש; בסיס הגלגלים הוארך וכל יחידת המשקולת האחורית עוצבה מחדש. התוצאה מבטיחה יציבות משופרת ונוחות גבוהה יותר למפעיל, כך אנשי Still. עוד נטען כי העיצוב החדש של החלק האחורי משפר את שדה הראיה כלפי מטה ולאחור.
היצע המנועים כולל מנועי דיזל, מנועים המוזנים בגז נוזלי ומנועים היברידיים המשלבים בין דיזל לחשמל. המלגזות החדשות קיבלו מחשב ניהול מנוע חדש, המציע לא פחות מחמישה מצבי עבודה במטרה להתאים את אופי פעולת המנוע באופן מיטבי לסוג העבודה. בכך לא רק נחסך בצריכת הדלק, מסבירים ב-Still, אלא גם בבלאי ובשחיקה. בסעיף הבטיחות מוצעת האפשרות בכל מצב עבודה לקבע את מהירות הנסיעה המרבית, כך למשל בעבודה בתוך מבנה, בה נדרשת מהירות נמוכה יותר ואופי תגובות מנוע שונות, ניתן להגיע בלחיצת כפתור למצב העבודה האידאילי, כפי שבעבודה המשלבת בין פנים לחוץ, למשל, ניתן בלחיצת כפתור נוספת להתאים את הכלי לתנאים דנן, וכיו"ב. זאת ועוד: מנהל הצי או בעל המלגזה יכול לכייל מראש את מצבי העבודה, כאשר בכל מצב עבודה ניתן לקבוע את המהירות המרבית, מהירות ההעלאה וההורדה בתורן, ואף את ההספק המרבי. מדובר בתוספת חשובה בעיקר עבור ציוד מושכר או ציוד המופעל על ידי מפעילים מגוונים ולא תמיד מיומנים במיוחד.

STILL RX 70

מלגזה סטיל מסדרה RX70 החדשה

מנגנון בטיחות נוסף מתייחס למערכת הבלימה המתקדמת החדשה המוצעת בסדרה RX70 החדשה. ברגע שהמפעיל עוזב את דוושת התאוצה לגמרי, נכנסת מערכת בלימה חשמלית לפעולה המביאה את המלגזה לכדי עצירה מוחלטת. מדובר לא רק במערכת התורמת לנוחות וליעילות בעבודה אלא בעיקר לרמת הבטיחות, שכן עזיבת דוושה יכולה להגיע גם בעקבות תאונה. המערכת מפקדת גם כבלם חניה, שכן ברגע שהמפעיל יורד מהכלי (ומן הסתם עוזב את דוושת ההאצה) נכנסת מערכת הבלימה לפעולה.
ב-Still מציינים עוד מערכות מתקדמות המשרתות בסדרת המלגזות החדשה, כאשר נציין עוד את מנגנון "העלאת ההילוך" שנועד לחסוך בצריכת הדלק. חיישנים במערכת העברת הכוח מזהים כאשר המלגזה עוברת מהירות מסוימת לאחז זמן מה ומתרגמים זאת כנסיעה מנהלתית או כנסיעה ארוכה יותר – עם או בלי משקל (למשל: בחזרה מההטענה אל המשאית או במעבר מאיזור אחד למשנהו במרכז האחסון). בראותה כך עולה יחס ההעברה הסופי והמלגזה נוסעת באותה המהירות אך בסיבובי מנוע נמוכים יותר. בדרך זו נכסך עוד דלק ועוד פליטת מזהמים רעילים. פרטים נוספים אודות דור המלגזות הבא של Still ניתן לקבל אצל היבואנית – חברת קידמה