מחפר יונדאי HX480L

יונדאי: מחפרי 45-50 טון חדשים

מחפר יונדאי HX480L

מחפר יונדאי HX480L

יונדאי הקוריאנית הציגה זה עתה בגרמניה צמד מחפרים זחליים חדשים בקטגוריות המשקל של 45-50 טון. מדובר בדור הבא של היונדאי HX430L ו-HX480L המהווים חלק מסדרה HX המחליפה בהדרגה את סדרה 9A.

מחפר יונדאי HX430L

מחפר יונדאי HX430L

יונדאי HX430L שוקל 44,120 ק"ג מוכן לעבודה בגרסתו הסטנדרטית, הכוללת זחלים ברוחב 600 מ"מ (רוחב כולל של 3,340 מ"מ) וכף בנפח 1.9 מ"ק. יחידת הכוח בבאגר חדש זה מגיעה מקמינס: מדובר במנוע בנפח 8.9 ליטר בקירוב מסדרת ה-QSL9 העדכנית, המצויד במערכת הזרקה בלחץ גבוה ובשיטת 'מסילה משותפת', מגדש טורבו ומערכת פליטה וסינון חלקיקים עדכנית העומדת בתקני EU-4. ביונדאי HX430L החדש מוצע מנוע קמינס דנן עם 316 כ"ס לצד הבטחה לחסוך כ-8% בצריכת הדלק הממוצעת ביחס לדגם המקביל במשקלו מסדרה 9A היוצאת – היונדאי R430LC-9.
יונדאי HX480L שוקל 49,315 ק"ג מוכן לעבודה. דגם זה מוצע עם אופציה לכף עד לנפח של 3.2 מ"ק. המנוע המשרת כאן מגיע מסקניה: DC13 בנפח 12.7 ליטר המציע 444 כ"ס, מוגדש טורבו כמובן, והמוצע אף הוא עם מערכת פליטה מתקדמת המאפשרת עמידה בתקן EU-4 האירופאי. בהשוואה לדגם המוחלף – יונדאי R480LC-9A – מצהירים ביונדאי על חיסכון של 9% בצריכת הדלק בממוצע.

עוד בנושא:
סדרה HX החדשה של יונדאי
מחפרי יונדאי HX260 L ו-HX300 L החדשים
מחפרי יונדאי HX140L ו-HX235LCR החדשים
מחפרי יונדאי HX160L ו-HX180L החדשים

שני המחפרים החדשים מצוידים – כמו יתר דגמי סדרה HX החדשה – במערכת דימום מנוע אוטומטית בסרק, קרי: המפעיל יכול לכוון את פרק הזמן החולף מרגע עזיבת המצערת ועד לדימום המנוע, בכדי לחסוך בשע"מ, פליטת גזים רעילים ובצריכת הדלק. בנוסף מוצעת בסדרת מחפרים זו גם מערכת ניהול מנוע בעלת כמה מצבי עבודה לבחירה, בהתאם לאופי השימוש ולצורך, במטרה לאפשר לכלי לעבוד בתנאים האופטימאליים בכל מצב, וכפועל יוצא – לתרום לחיסכון נוסף בצריכת הדלק. מערכת מעניינת נוספת מיועדת לעבודה עם פטיש חציבה; כאשר המחפר עובד עם פטיש ניתן לקבוע מצב עבודה ייעודי לשם כך, בו שתי המשאבות ההידראוליות המרכזיות מתאחדות בפעילותן לטובת הפעלת הפטיש, עם הבטחה ליעילות גבוהה יותר וניצולת מרבית של המערכת ההידראולית והעומס על המנוע. בעבודות ממושכות עם פטיש חציבה הידראולי מוצע באופן זה חיסכון משמעותי, מצהירים ביונדאי.

מחפר יונדאי HX480L

מחפר יונדאי HX480L

סעיף הבטיחות – הן למפעיל והן לסביבה – מובלט אף הוא בהודעה לעיתונות אודות המחפרים החדשים; מסך 8" חדש מציג מבט היקפי של הכלי בעת העבודה, באמצעות מערכת מצלמות וחיישנים המכונה AAVM הכוללת בין היתר חיישני תנועה המתריעים על כל תזוזה או תנועה ברדיוס במרחק פגיעה מהכלי. במידה ואדם או רכב נכנסים לרדיוס האמור, מתריעה המערכת באמצעות סימני אזהרה המוצגים על המסך בקבינה, והמגובים בהתרעה קולית.
הקבינה בשני המחפרים החדשים היא חדשה אף היא, ופותחה במיוחד עבור סדרה HX. בין היתר היא מציעה תוספת נפח של 13% ביחס לקבינה בסדרה 9A, שמשה קדמית גדולה יותר המצטרפת לעיצוב חלונות חדש מסביב המבטיח שדה ראיה טוב משמעותית. דלת הכניסה והיציאה החדשה מציעה נוחות גבוהה יותר וקלות רבה יותר בתפעולה, בעיקר מבפנים, וכמו כן שופרו הבידוד בפני רעשים ורעידות.
עוד נציין את המערכת ההידראולית החדשה בסדרה HX המציעה מצד אחד מהירויות העלאת והורדת זרוע מהירות משמעותית מבסדרה 9A היוצאת (ב-8% וב-19% בהתאמה), מצד שני יכולת שליטה מדוייקת ורחבה יותר על בלימת פעולת הזרוע כמו גם שיכוך פעולת הסיבוב על הציר לפי דרישה וצורך, עם הבטחה לבלאי נמוך יותר ועבודה חלקה יותר המתיימרת להסתכם בתפוקה משופרת. ייצור ושיווק המחפרים החדשים כבר החל.

מחפר יונדאי HX480L

מחפר יונדאי HX480L