דור מחפרי 13 טון חדש ל-CAT

קטרפילר משיקה את הדור הבא של מחפרי ה-13 טון שלה, לאחר סדרת שיפורים ושדרוגים משמעותית

מחפר קטרפילר 313

זמן קצר לאחר החלפת מחפרי ה-25 טון שלה בדור חדש, משיקה קטרפילר האמריקאית את הדור הבא של מחפרי ה-13 טון מתוצרתה; המחפרים 313GC ו-313F מוחלפים על ידי דגמים חדשים, כאשר סימן ההיכר הבולט ביותר – תרתי משמע – הוא בצביעה ובעיצוב הלוגו ושם הדגם, המיישר קו עם קו העיצוב המעודכן של קטרפילר. שמות הדגמים נותרו זהים.

מחפר קטרפילר 313

בקטרפילר מכונים הדגמים החדשים כ"דור הבא" של הסדרה; בדגמים אלו מובטחת תפוקה גבוהה יותר במקביל לירידה בצריכת הדלק ובעלויות התחזוקה השוטפות. במילים אחרות: יותר בפחות. ולא מדובר באחוזים זניחים: על פי היצרנית מציעים המחפרים החדשים יעילות הגבוהה בלא פחות מ-45% בעבודה ביחס לדור היוצא וירידה בהוצאות התחזוקה של עד 25%, בהתאמה. שינויים אלו – יחד עם שדרוג ועדכון הקבינה וסביבת המפעיל, לטובת קלות רבה יותר בתפעול ורמת נוחות גבוהה יותר, נועדו לקסום בעיקר לשוק ההשכרות, שם רמת המפעיל דרך כלל נמוכה יותר.

מחפר קטרפילר 313

מנועי ה-3.4 וה-4.4 ליטר הוותיקים (ב-313F וב-313 F GC, בהתאמה) מוחלפים במנוע 3.6 ליטר חדש   מתוצרת קטרפילר העומד בתקני Tier 4f/שלב 5 האירופאי המציע 110 כ"ס בהשוואה ל-92 כ"ס מרביים עד כה ב-313 F GC ו-74 כ"ס לעומת 70 כ"ס ב-313F. צריכת הדלק במנוע זה יורדת בממוצע ב-10% ביחס לצריכת המנועים בדגמים היוצאים.

מחפר קטרפילר 313

עוד שופרו במחפרים החדשים מערכות הצינון, המבטיחות מעתה יכולת התמודדות טובה יותר בעיקר במצבי חום קיצוניים; מערכת ממוחשבת חדשה מתאמת בין פעולות המנוע למערכת ההידראולית לכדי מספר מצבי עבודה, במטרה להשיג את התפוקה המרבית לכל סוג שימוש בעלויות הנמוכות ביותר. מערכת זו מאפשרת לשמור מצבים בזיכרון לשימוש חוזר בעתיד; מחפרים חדשים אלו מאפשרים בנוסף עבודה במצב ECO חסכוני, בעיקר בעבודות הדורשות פחות כוח ועוצמה במטרה להוריד למינימום את צריכת הדלק; המערכת ההידראולית חודשה ושופרה וכוללת שסתומים חדשים המבטיחים תגובות מהירות ומדויקות יותר לפעולות המפעיל ויעילות גבוהה יותר הודות לפחות איבודי כוח ולחץ. המערכת מציעה מעתה גם תוספת של 10% במומנט הסיבוב של הכלי על בסיסו, מה שמבטיח מהירות גבוהה יותר של כל פעולה; הקבינה, כאמור, שודרגה ושופרה אף היא אצל שני דגמים חדשים אלו והיא מציעה, בין היתר, עוד מרווח, גובה מרבי נמוך יותר, חלונות גדולים יותר – משוכים עוד כלפי מטה, עם הבטחה לגידול מרשים של לא פחות מ-40% בשטח השמשות ושיפור ורענון כל מערכות הבטיחות. מעתה מוצעים מחפרים אלו עם מצלמות היקפיות כאבזור סטנדרטי המאפשרות בין היתר מבט אחד על כל סביבת הכלי (360 מעלות) באמצעות הצג המותקן בתוך הקבינה (החדש אף הוא – בקוטר 10"). גם מערכת Bluetooth היא מעתה סטנדרטית במטרה לאפשר למפעיל לקבל ולבצע שיחות ללא הצורך להסיר את ידיו מאמצעי התפעול.

קטרפילר מיובא לארץ על ידי חברת זוקו שילובים מחולון

מחפר קטרפילר 313