מעמיסים חדשים מקובוטה

קובוטה משיקה צמד מעמיסים קומפקטיים במשקלי עבודה של 4.5 ו-5.0 טון המיועדים למגוון רחב של יישומים

מעמיס אופני קובוטה R090

קובוטה היפנית משיקה צמד מעמיסים אופניים חדשים המוגדרים כ"נציגים ראשונים של דור המעמיסים הקומפקטיים הבא" של היצרנית. מדובר בקובוטה R070 ובקובוטה R090 במשקלי עבודה של 4.5 ו-5.0 טון, בהתאמה. מדובר במעמיסים פירקיים המכוונים אל תחומי עבודות העפר השונים כמו גם לשירות מוניציפלי (בעיקר כנושאי כלים) ולמגזר החקלאי.

מעמיס אופני קובוטה R070

מנועי הקובוטה המשרתים בשני הכלים החדשים הם מדגם V2607 ארבע-צילינדריים בנפח 2.6 ליטר, המציעים 50.8 ו-64.3 כ"ס, בהתאמה. המנועים במעמיסים החדשים עומדים בתקני פליטת האוויר העדכניים ביותר באירופה כיום. כושר ההרמה המרבי עומד על 1.9 ו-2.2 טון בקירוב, בהתאמה, וגובה ההרמה המרבי הוא 323 ס"מ (בציר הכף).

מעמיס אופני קובוטה R070/R090

בהודעה לעיתונות שפורסמה על ידי קובוטה לעניין המעמיסים החדשים דווח על דגש עיקרי שניתן בעת פיתוח כלים אלו על הנדסת האנוש המשופרת, איכות ונוחות תא המפעיל, תוספת כוח הן במנוע והן במערכת ההידראולית ועל נוחות גבוהה יותר בכל הקשור לתחזוקה וטיפולים. הקבינה החדשה מצויידת במשטחי זכוכית גדולים יותר ביחס לדגמי עבר של קובוטה, המציעים מן הסתם שיפור משמעותי בשדה הראייה לכל הכיוונים. עוד מרווח – בעיקר באיזור הרגליים – יחד עם סידור חדש של אמצעי התפעול, ועיצובם מחדש, מבטיחים ארגונומיות משופרת באופן ניכר עבור המפעיל, מה שמבטיח בתורו תפוקה גבוהה יותר בפחות מאמץ. כיוונון מלא של יחידות הכיסא וההגה הוא סטנדרטי, בעוד שמערכת מיזוג מהווה תוספת בתשלום; יש לציין כי כלים אלו מיוצרים בגרמנייה בעיקר עבור השוק האירופאי, ולכן החימום הוא כמובן סטנדרט אך לא כך המיזוג.

מעמיס אופני קובוטה R070

בסעיף הבטיחות נציין שש לולאות פלדה מאסיביות המחוברות לשלדה, שנועדו לאפשר לעגן את המעמיס כראוי ובקלות בעת הובלתו על נגרר; תאורת LED רבת עוצמה כאבזור סטנדרטי; חגורת בטיחות בצבע כתום זוהר שאי חגירתה מפעילה צפצוף והבהוב אורות; ועוד.

יבואנית הצמ"ה של קובוטה לארץ היא חברת i.c. Tools מקיבוץ חולדה

מעמיס אופני קובוטה R090