מיני מחפר קובוטה KX033-4 עם זרוע מתארכת

זרוע מתארכת לקובוטה

מיני מחפר קובוטה KX033-4 עם זרוע מתארכת

מיני מחפר קובוטה KX033-4 עם זרוע מתארכת

קובוטה חשפה זה עתה שתי גרסאות מיני מחפרים חדשות המציעות זרוע טלסקופית, הניתנת להארכה באופן הידראולי בכ-80 ס"מ. מדובר בקובוטה U27-4 ובקובוטה KX033-4 החדשים, המוצעים בקטגוריות המשקל של ה-2.7 וה-3.3 טון, בהתאמה.
עד כה הוצעה אופציה כזו עבור מיני מחפרונים רק על ידי בובקט (אך לציוד כבד במקצת) או על ידי מספר יצרניות ציוד עצמאיות המציעות זרועות טלסקופיות חליפיות המתאימות לרוב המותגים בשוק. מיותר לציין את היתרונות שבזרוע המסוגלת להתארך ולהתקצר, בפרט כאשר מדובר בכלים קומפקטיים הנאלצים להתמודד עם תנאי עבודה צפופים ולעיתים בסביבה קשה לתמרון; למעשה מאפשר הארכת הזרוע וקיצורה בחזרה ביצועי טווח, עומק וגובה כשל ציוד גדול וכבד יותר, שלאו דווקא היה מצליח להידחק אל אתרי עבודה אליהם מסוגלים להיכנס ולעבוד צמד המיני מחפרים הקומפקטי החדש, ה-U27-4 וה-KX033-4.

מיני מחפר קובוטה KX033-4 עם זרוע מתארכת

מיני מחפר קובוטה KX033-4 עם זרוע מתארכת

שני המיני מחפרים מונעים באמצעות מנועי קובוטה הכוללים טכנולוגיית auto downshift שעיקרה מעבר אוטומטי מיחס העברה גבוה לנמוך בהתאם לתנאי השטח. בנוסף מוצעת בכלים אלו כסטנדרט מערכת auto idle המורידה אוטומטית את סל"ד המנוע לנמוך במיוחד תוך 4 שניות מהפעם האחרונה שהמפעיל נגע באחת ממכלולי ההפעלה או במצערת הכלי. כל נגיעה באחת הפונקציות או במצערת תעלה מידית את הסל"ד לסל"ד עבודה, כפי שנקבע על ידי המפעיל.
לקובוטה U27-4 עומק חפירה מרבי של כ-287 ס"מ עם אופציית ההארכה של הזרוע. בקובוטה KX033-4 החדש עם הזרוע הטלסקופית מדובר על עומק חפירה מרבי של כ-371 ס"מ. שתי משאבות הידראוליות המסוגלות לפעול סימולטנית מאפשרת הפעלת כל פונקציות הזרוע והציוד המותקן בקצה הזרוע (כף, חובק, פטיש וכיו"ב) במקביל לשליטה בהארכה ובקיצור הזרוע הטלסקופית.
קובוטה החלה כבר לשווק ולמכור את ה-KX033-4 כאשר בעוד מספר שבועות יצטרף גם ה-U27-4 המחודש והמשופר להיצע. בשלב זה מוצעת אופציה זו רק בשוק האמריקאי. יבואנית קובוטה לארץ היא חברת אי. סי. טולס