בקרוב: JCB תשווק מחפר 20 טון חשמלי

היצרנית נמצאת בשלבי הבחינה המסכמים של באגר 20 טון

ג'י.סי.בי (JCB) הבריטית משיקה אב-טיפוס של מחפר 20 טון חשמלי; מדובר במחפר הראשון המונע באמצעות טכנולוגיית תא דלק (hydrogen) המייצרת חשמל, כאשר תוצר הלוואי היחיד של פעולתו הוא מים. טכנולוגייה זו, בקיצור נמרץ, מתבססת על המרת אנרגייה כימית לזרם חשמלי. החשמל נוצר באמצעות תגובה כימית בין חומר דלק וחומר מחמצן המתרחשת בתוך התא. מבחינת המשתמש מדובר בהינע חשמלי לכל דבר, כאשר בניגוד לשימוש במצברים, בהם יש הגבלה על כמות האנרגייה היכולה להתאכסן בהם, בטכנולוגיית תא הדלק אין מגבלה כזו, כל זמן שמוזרם אל התא הדלק והחומר המחמצן.

מחפר ג'י.סי.בי H2

הדגם הנסיוני מכונה H2 והוא מתבסס מכאנית על המחפר 220X מסדרה X שהוצגה לפני כשנתיים. בהודעת היצרנית נמסר כי המחפר הנסיוני עובר מבחנים ובדיקות אינטנסיביות מזה כשנה באתר הניסוי של JCB במרכז אנגליה, אך למעט סרטון קצר (המצ"ב כאן למטה) לא נמסרו פרטים טכניים, ביצועים או מספרים כלשהם לגבי הכלי העתידני. על פי הלורד באמפורד, יו"ר JCB, תימשך סדרת הבחינות והניסויים ביתר שאת גם במהלך החודשים הקרובים, כאשר מדובר בעיקר בליטוש, שיפור וסיום פיתוח המערכות השונות לקראת ייצור סדרתי.

ללא כל הצהרה רשמית לגבי עתיד הפרוייקט, למעט הכוונה, כאמור, להגיע למוצר מוגמר, נותר רק להסתמך על מידע המגיע מהתקשורת המקצועית בבריטניה על פיו המטרה היא להציע באגר 20 טון חשמלי סדרתי כבר במהלך 2021.