מכבש Dynapac CA6000D

שיפור המכבשים ב-Dynapac

מומחית ציוד הכבישה השבדית Dynapak, כיום בבעלות Fayat הצרפתייה, משיקה מהדורה עדכנית, משופרת וחסכונית יותר של המכבש הוויברציוני המצליח שלה – Dynapac CA6000D.
החדשות העיקריות מתמקדות בהסבת המנוע לעמידה בתקני פליטת המזהמים ואיכות הסביבה העדכניים ביותר כיום באירופה ובארה"ב – שלב 5 ו-Tier 4f, בהתאמה.

מכבש Dynapac CA6000D

מכבש Dynapac CA6000D


המנוע הוא חדש, כאשר קאמינס בנפח 4.5 ליטר עדכני מחליף את מנוע הדויץ 6.1 ליטר הוותיק. לקאמינס 4 צילינדרים במקום ה-6 בדויץ, הספקו נמוך במעט (200 במקום 204 כ"ס), אך הוא אמור להבטיח ירידה משמעותית בצריכת הדלק, וכאמור – בכמות פליטת המזהמים לאוויר. גם עלויות התחזוקה מתיימרות להיות נמוכות משמעותית בדגמים החדשים.
מדובר במכבש המוצע בכמה תצורות גליל וגלגלים, בהתאם למצע עליו הוא נדרש לעבוד, במשקל עבודה של ה-20 טון בקירוב. Dynapac CA6000D מציע עומס לינארי סטאטי של 60 ק"ג/ס"מ, משרעת (טווח תנודה) של 2.1 או 0.8 מ"מ (High ו-Low, בהתאמה), תדירות וויברציות של 29 או 30 Hz (במצב High ו-Low, בהתאמה) וכוח צנטריפוגלי של 360 או 150 kN (במצב High ו-Low, בהתאמה).
בנוסף למנוע החדש עודכנו מערכות השליטה והבקרה ומערכות העזר למפעיל. בין היתר עודכנה מערכת השליטה בעומק ההלימות, במערכת אוטומטית המתאימה עצמה לתנאי השטח. המשמעות היא שעומק ההלימות מתעדכן אוטומטית לפי תנאי הדרך ובשל כך נדרשים פחות מעברים בכל פס. גם מערכת המשלבת בין עוצמת ההלימות למהירות הנסיעה עודכנה ושודרגה, כך שעל פי Dynapac מוצעת עבודה יעילה, מהירה ולפיכך זולה יותר – בנוסף לחיסכון המושג הודות המנוע החדש.
יבואנית Dynapac לארץ היא חברת ניו פלדמן מחיפה.