צמ"ה רובוטי


חברה קליפורנית משיקה "ערכת הסבה" ההופכת ציוד מכני הנדסי לאוטונומי; החברה – Built Robotics – החלה דרכה עם פיתוח יעה אופני קומפקטי (מיני מעמיס) אוטונומי, אותו חשפה כאב טיפוס ב-2017, ועם ההתעניינות הגוברת מצד לקוחות מיקדה את כל מרצה בפיתוח מערכת שתצליח להסב ציוד סטנדרטי לרובוטי. הפיכת ציוד מכני הנדסי לרובוטי לא רק חוסכת בעלויות כוח אדם יקרות, אלא גם מאפשרת עבודה רציפה, סביב לשעון, והכל ברמת דיוק ואיכות גבוהות משל היו הכלים מופעלים על ידי מפעיל בשר ודם.

הרעיון להוסיף ערכה חיצונית, הניתנת גם להסרה ברצון הלקוח, לציוד קיים, ובכך למקסם את ביצועיו ותפוקתו – תוך הורדת עלויות כוח האדם, קוסם לרבים, עד כדי כך שמפיתוח ציוד רובוטי מלא, מתמקדת החברה בפיתוח הערכות הניתנות להתקנה כ-After Market. סוג של "אפליקציה לצמ"ה", אם תרצו.

מה שהחל, כאמור, בפיתוח ערכת הסבה להפעלה אוטונומית למיני מעמיס, התפתח לתכנון וייצור ערכות "רובוטיות" לציוד כבד נוסף; בשלב זה מפתחת החברה ערכות הסבה למיני מעמיסים, מחפרים ודחפורים מכמה וכמה מותגים ויצרנים שונים, עם יעד להציע ערכות דומות לרוב הכלים המוצעים בשוק כיום, במטרה להבשיל לכדי מוצר סדרתי בהקדם – בשאיפה עוד במהלך שנה זו (2019). בהמשך מתוכנן גם פיתוח ערכות הסבה לתפעול אוטונומי/רובוטי למפלסות, מעמיסים וצמ"ה נוסף.

עקרון פעולת ערכות הסבה אלו מתבסס על "השתלטות" על מערכות ההינע והתפעול המכאניות של הכלים ובהתבסס על טכנולוגיות התמצאות הנשענות על ניווט לווייני וחיישני מרחק/רדאר המאפשרת התמצאו במרחב ובכל הממדים – גובה, רוחב ואורך. המערכת ניתנת לכיול מראש או מרחוק וניתן להכניס אליה נתונים על סוג ואופי העבודה (פילוס, יישור, פעולות זרוע או כף לצורך העמסה, התמצאות במרחב – כולל של גופים נוספים, בקרות עומס, משקל ועוד).

בשלב זה לא מפרסמים ב-Built Robotics מתי יוחל בשיווק המסחרי של הערכות, לאילו כלים בדיוק הן מותאמות ואת עניין העלות. במידה והמוצר המוגמר ייהנה ממחיר תחרותי וכדאי, מדובר כאן ללא ספק בשדרוג ציוד קיים עם פוטנציאל לא קטן בכלל. נמשיך לעדכן