מכבש BOMAG

FAYAT רוכשת את Dynapac

מכבש BOMAG

מכבש BOMAG

טלטלה בעולם ציוד הכבישה: קבוצת FAYAT הצרפתייה, המוכרת בין היתר כבעלים של מותכ המכבשים וציוד הסלילה BOMAG, הודיעה על הכוונה לרכוש את חטיבת הסלילה והמכבשים של אטלס קופקו השבדית – קבוצת Dynapac. הן BOMAG והן Dynapac נחשבות לשחקניות מובילות וחשובות בשוק זה, והמהלך – למרות שטרם נסגר סופית – כבר מכה גלים בעולם הציוד המכני ההנדסי.
FAYAT היא יצרנית ענק בתחומים רבים מעולם הציוד הכבד, בכלל זה בתחום הסלילה והכבישה בעיקר באמצעות חברת הבת BOMAG, אך באמצעות מותגים נוספים כמו Marini, Marini-Ermont, Marini-Ermont, SAE, Secmair ו-Breining.
קבוצת Dynapac היא אחת מחברות הבת של קונצרן אטלס קופקו השבדי, וכאמור מציעה ליין רחב ומגוון של ציוד מתחרה – מכבשים וציוד סלילה נוסף. קבוצת FAYAT – בבעלות משפחת Fayat הצרפתייה – מתכוונת לעלות דרגה נוספת במעורבותה והשפעתה בעולם הסלילה והכבישה והמהלך עבר כרגע את שלב ההחלטה בהנהלת הקונצרן, וקיבל אישור עקרוני מהנהלת אטלס קופקו. המיזוג אמור לצאת אל הפועל בעוד חודשים ספורים, במהלך הרבעון השני של השנה ולמעשה לסמל – במקביל להרחבת פעילות הכבישה והסלילה של FAYAT את יציאת אטלס קופקו מתחום זה.

מכבש אטלס קופקו Dynapac

מכבש אטלס קופקו Dynapac

בשוק האירופאי, לפחות על פי הודעת דובר קונצרן FAYAT, יעברו המכירות, השירות והתמיכה של מוצרי Dynapac לידי סוכני FAYAT. ואצלנו?
פנינו לחברת עידן בי מקבוצת בלסקי, יבואנית אטלס קופקו לארץ, ולחברת אפקו – יבואנית BOMAG מקבוצת FAYAT לקבלת תגובה למהלך, והשפעתו על הלקוח הישראלי.
עומר בלסקי מקבוצת בלסקי, יבואנית ציוד הכבישה של Dynapac מודע למהלך אך בשלב זה לא ידע למסור מה תהיינה ההשלכות של המהלך על הפעילות בישראל. מחברת אפקו לא התקבלה תגובה. נמשיך לעדכן