אוואנט e6

שיפור המעמיס החשמלי של Avant

אוואנט e6

אוואנט e6

Avant הפינית מחליפה את המעמיס האופני הקומפקטי החשמלי שלה – אוואנט e5 – בדגם חדש, חזק ויעיל יותר בשם אוואנט e6. היצרנית חשפה את המעמיס החשמלי החדש – השני מתוצרתה – כבר במאי 2017, לצד האוואנט e5 תוך הבטחה להתחיל בשיווק המסחרי במהלך הרבעון הראשון של 2018. המעמיס הפירקי החשמלי אוואנט e5 נמכר מאז אמצע 2016, ועתה נראה כי באוואנט עומדים בזמנים המובטחים גם לגבי ה'אח' הגדול יותר, אך למרבה ההפתעה מסתבר שה-e6 החדש מוגדר כמחליפו של ה-e5 ולא כדגם נוסף בהיצע.

אוואנט e6

אוואנט e6

בדומה ליתר ה'שופלים' הקומפקטיים המוצעים על ידי אוואנט, מוגדר גם ה-e6 החדש כמעמיס קומפקטי וכנושא ציוד מגוון לעבודות מוניציפליות או עבודות מעמיס במקומות בעיתיים מבחינת פליטת רעלים ורעש (דוגמת מקומות סגורים), וכפועל יוצא – מיועד גם עבור המגזר החקלאי.
אוואנט e6 החדש מצויד במצברי ליתיום-איון נטענים עם ספיקה של 14.5 קילו-ואט/שעה. בדומה לדגמי הדיזל מוצע גם כאן הינע בכל הגלגלים, כאשר במקרה זה מדובר במשאבה הידראולית מרכזית המונעת באופן חשמלי, המעבירה כוחה אל 4 משאבות הידראוליות הצמודות כל אחת לכל גלגל. המהירות המרבית עומדת על 10 קמ"ש בלבד, כך שמדובר בכלי לעבודה במקומות צפופים, מקורים וקטנים בשטחם.

אוואנט e6

אוואנט e6

השיפור המשמעותי והחשוב ביותר המוצע ב-e6 לעומת ב-e5 הקודם הוא זמן הטעינה הקצר בהרבה ובזמן העבודה המוצע עם סוללות מלאות עד שיש להטעינן מחדש; בעוד שב-e5 נדרשו כ-5 שעות לטעינה מלאה של המצברים שאפשרו עד 5 שעות עבודה בעומס נמוך (ושעה וחצי בלבד בעומס מלא) עד להתרוקנות המצברים, הרי שב-e6 מדובר על שעה אחת בלבד שתידרש לטעינה מלאה ובזמן עבודה של עד 6 שעות בעומס נמוך. נראה כי באוואנט מציעים תפוקה וכושר שימוש יעילים באופן משמעותי עם השקת הדגם החדש; מדובר בשיפור משמעותי עבור סוג ציוד כזה, מאחר וזמן ההטענה, ולאחריו – זמן העבודה המוגבל עד לצורך לטעון מחדש את המצברים – מהווים את החיסרון הבולט ביותר בציוד חשמלי.
לאוואנט e6 החדש כושר הרמה מרבי של 900 ק"ג. המשקל העצמי עומד על 1,400 ק"ג. גובה ההעמסה המרבי זהה למוצע על ידי גרסאות הדיזל, דהיינו 2.8 מ'.

אוואנט e6

אוואנט e6

האוואנט e5 התבסס מכאנית על שלדת ומרכב המעמיסים מסדרה 500 של היצרנית, כאשר ה-e6 החדש מתבסס על דגמי סדרה 600 הגדולה במקצת, שלה יכולת הרמה גבוהה יותר – 1,100 במקום 950 ק"ג. גובה ההרמה בשתי הסדרות (הסטנדרטיות, מונעות מנועי הדיזל) זהה, ועומד על 2.8 מ'.
אואנט מציעה את כל הציוד הנלווה המתחבר אל יתר המעמיסים של החברה גם עבור המעמיס החשמלי e6: מגוון כפות, מטאטאים, מלגזות וכיו"ב, ובכלל זה גם קוטם גדמים חדש המופעל הידראולית.
יבואנית אוואנט לארץ היא חברת בוקמן ישראל