מעמיסים חדשים ל-Kramer

המותג הגרמני – בבעלות וואקר ניוסון – מרענן ומחדש את מעמיסי ה-2.0 טון שלו. כלים אלו מתאימים למגוון שימושים

קרמר 5035

קרמר (Kramer) הגרמנייה, כיום בבעלות וואקר ניוסון הגרמנייה אף היא, משיקה צמד מעמיסים אופניים קומפקטיים חדשים ודומים, הנבדלים זה מזה בעיקר במשקל העבודה, כושר ההרמה והמנוע.

המעמיסים החדשים הם קרמר 5035 וקרמר 5040, כאשר הראשון הוא שם וותיק ומוכר בארסנל היצרנית, אך זה החדש הוא אכן חדש לגמרי ומחליף אותו; ה-5040 הוא דגם בקבוצת משקל שהיא חדשה עבור קרמר, ושני המעמיסים החדשים אמורים לכסות טווח צרכנים רחב למדי, שיכולים לבחור למעשה את אותו הכלי (עיצוב, ממדים, אבזור וכיו"ב) אך בשתי רמות משקל/ביצועים שונות. מעמיסים אלו מיועדים לעבודות בתחומי הבניין, התשתיות, ביוב, תחזוקה מוניציפלית, גינון (בכלל זה התאמה מיוחדת לגיזום שדרות עצים או גדרות חי), עיצוב נופי ומשימות שונות בתחום החקלאות.

קרמר 5040

קרמר 5035 החדש מונע באמצעות מנוע יאנמר המציע קצת יותר מ-25 כ"ס. הוא שוקל כ-1.9 טון ומסוגל להרים משקל של עד 1,140 ק"ג. קרמר 5040 מונע אף הוא באמצעות מנוע יאנמר, אך גדול וחזק יותר – עם כמעט 39 כ"ס. שני המנועים עומדים בתקני יורו 5 העדכניים. משקל העבודה שלו כ-2.1 טון והוא מסוגל להרים עד 1,400 ק"ג. שני המעמיסים מצויידים בקבינה חדשה לגמרי, הוללת כיסא מפעיל חדש, קונסולה מרכזית, יחידת הגה ומתגים חדשים. הרוחב החיצוני של שני המעמיסים זהה, ועם צמיגים סטנדרטיים עומד על 126 ס"מ בלבד.

בקרמר מציינים כי גם השלדה חדשה, והיא תוכננה במטרה להעניק עוד יציבות בעבודה, אל נוכח הגידול במספר וסוג האפליקציות הניתנות לחיבור לכלי. המעמיסים אינם פירקיים, אך מצויידים בהיגוי הפוך במטרה להציע רדיוס סיבוב קטן ככל הניתן. המפעיל יכול לבחור מבין שלושה מצבי היגוי: קדמי, כפול ו"הליכת סרטן"; במצב זה כל הגלגלים פונים אל אותו הכיוון ובכך ניתן להסיע את הכלי באלכסון.

קרמר מיובא לארץ על ידי חברת דובי וייס