מלגזון מפעיל עומד Linde

סדרת מלגזונים מתקדמת מלינדה

מלגזון מפעיל עומד Linde

מלגזון מפעיל עומד Linde

לינדה הגרמנייה (Linde) משיקה סדרת מלגזונים חשמליים חדשה למפעיל עומד לטווחי הרמת מטען שבין 1.2 ל-2.5 טון. המלגזונים החדשים מיועדים לתפקד, מן הסתם, בתוך מבנים במשימות הטענה או העברת מטענים, או ממשאית או רכב מסחרי אל תוך המבנה או להיפך. דגש רב הושם על ממדים קומפקטיים ככל הניתן, במטרה לאפשר זריזות ויכולת תמרון גם בתנאי הצפיפות הקיצוניים ביותר. בלינדה טוענים כי סדרה חדשה זו צרה מקודמתה הודות לשלדה ומרכב חדשים לגמרי (770 לעומת 790 מ"מ), ויחד עם זאת מתיימרת להציע מקום מרווח ונוח יותר למפעיל, זריזות גבוהה יותר, אמצעי תפעול ושליטה יעילים וארגונומיים יותר, עלויות תחזוקה ותפעול נמוכות יותר ורמת בטיחות גבוהה יותר.
לינדה T14 S, לינדה T20 S או SF ולינדה T25 S או SF הם מלגזוני מפעיל עומד המציעים יכולות הרמה מרביות של 1.4 עד 2.5 טון. לינדה D12 S ולינדה D12 SF מציעים כושר הרמה מרבי של 1.2 טון עם גובה הרמה מרבי של כ-212 ס"מ. מדובר בהרחבה משמעותית של ההיצע ביחס לזה הקיים, שהציע עד כה כושר הרמה מרבי של 2.0 טון. חדשה היא גם האופציה לבחור מבין שני מרכבים שונים: בגרסאות ה-S המפעיל ממוקם ב-90 מעלות ביחס לכיוון הנסיעה. בגרסאות ה-SF המפעיל ממוקם בחזית, עם כיוון הנסיעה, ועם מבט טוב ויעיל יותר על המטען. תצורה זו מומלצת כאשר אופי העבודה כולל העמסת ופריקת מטען גדול בנפחו או כאשר מדובר בעבודה אינטנסיבית ומונוטונית של העמסה ופריקה, כאשר ברוב זמן העבודה המלגזון עמוס. בשתי התצורות, מודגש בלינדה, המפעיל מוגן היטב שכן מיקומו הוא בתוך גומחת העמידה וידיו אינן בולטות מעבר לדפנות הכלי.

מלגזון מפעיל עומד Linde

מלגזון מפעיל עומד Linde

הכוח מגיע ממנוע חשמלי תלת-פאזי בתפוקה של 3 קילו-ואט (כ-4.0 כ"ס), מה שמאפשר למלגזוני ה-1.4 טון מהירות נסיעה מרבית של 8.0 קמ"ש עמוס או 10.0 קמ"ש ללא מטען, ולמלגזוני ה-2.0-2.5 טון מהירות נסיעה מרבית של 10 קמ"ש כאשר עמוס ו-12 קמ"ש ללא מטען. אחד ממנגנוני הבטיחות הסטנדרטיים המוצעים בסדרה החדשה הוא מערכת האטה אוטומטית כאשר ההגה מסובב, כאשר ככל שזווית הצידוד גדלה – כך יורדת מהירות הנסיעה, כמובן במטרה למנוע התהפכויות כאשר עמוס. מערכת חדשה נוספת המוצעת כסטנדרט, ללא תוספת עלות, היא האפשרות להכניס את הכלי למצב Eco חסכוני; במצב זה יורדת תפוקת המנוע והצריכה ב-12% והוא ניתן לפעולה כאשר הכלי נע שלא בעומס מלא או ריק. כל המלגזונים החדשים מסוגלים לנסוע בשיפוע של עד 15% גם בעומס מלא. יבואנית מלגזות לינדה לארץ היא חברת ציוד בע"מ