CAT מציגה: המלגזה החכמה ביותר

מלגזה קטרפילר EP25-35N

מלגזה קטרפילר EP25-35N

חטיבת המלגזות בקטרפילר משיקה את סדרת המלגזות החדשה EP25-35N – סדרה שהיצרנית טוענת כי היא המתקדמת וה"נבונה" אי פעם. "מוח" למלגזות טרם הומצא, אבל בסדרה החדשה מיושם ככל הנראה הדבר הקרוב ביותר להגדרה, באמצעות שפע מערכות עזר מתקדמות שנועדו להקל וליעל את העבודה ברמה חסרת תקדים בתחום.
בקטרפילר טוענים כי לקחו את הכיול והבקרה האוטומטית על מערכות העזר והפיקוח השונות במלגזה ל"שיא חדש" עם סדרה EP25-35N, במטרה להציע יכולות ויעילות חסרות תקדים בתחום, במקביל לרמת הבטיחות הגבוהה ביותר בעבודה.
סדרת המלגזות החשמליות החדשה כוללת 5 גרסאות, עם יכולות הרמה שבין 2.5 ל-3.5 טון. למלגזות בלם חניה הידראולי אוטומטי הפועל על בלמי דיסק טבולים והכולל מערכת עצירה במדרון המונעת הידרדרות לאחור גם ללא נגיעה בדוושת הבלם. עוד מוצעת במלגזות החדשה גישה מהירה צידית להחלפת הסוללות, סביבת מפעיל ארגונומית שתוכננה מחדש עבור סדרה זו ומערכת בקרת מהירות נסיעה המגבילה את המהירות באופן אוטומטי בהתאם לעומס על המלגזה ולגובה המטען.
אבל, מערכות כגון אלה מוצעות זה מכבר במלגזות מייצור שונה ובקטרפילר טוענים להתקנת מערכות ממוחשבות אינטליגנטיות יותר, ההופכות לטענת היצרנית את סדרת המלגזות החדשה למתקדמת וליעילה בשוק כיום.

מלגזה קטרפילר EP25-35N

מלגזה קטרפילר EP25-35N

אז מה עוד מוצע כאן? קטרפילר התקינו מערכת בקרת נסיעה מתקדמת המכונה RDS, המנתרת בכל רגע נתון את מצב הכלי – מהירות, משקל וגובה המטען, עומס על המערכות ועוד – ומגיבה בהתאם. המערכת מזהה את דרישת המפעיל באמצעות לחיצתו על דוושת התאוצה וגובה ומשקל המטען, וקובעת באופן אוטומטי את התאוצה, המהירות ומצב המערכת ההידראולית בהתאם לתנאי העבודה. מערכת ה-RDS "בוחרת" באופן אוטומטי את מצב העבודה של הכלי – כאמור, בהתאם לתנאים – ו"לוקחת פיקוד" על מהירות הזינוק מהמקום, ההאצה והבלימה, במטרה לאפשר את העבודה החלקה וה'זורמת' ביותר. בכך מצטמצמת למינימום האפשרות לפגיעה במטען, לבזבוז האנרגיה הנדרשת כתוצאה מהאצות ועצירות תכופות ומתאפשרת עבודה רציפה וחלקה באופן אוטומטי.
מערכת מתקדמת המפקחת על התנהגות המלגזה בפניות מוצעת אף היא כאן, תחת השם intelligent curve control. מערכת זו דואגת להורדת המהירות בעת פניה באופן אוטומטי – ללא קשר ללחיצת המפעיל על דוושת התאוצה – בהתאם למצב המטען (משקל וגובה). המערכת מאטה מיידית את מהירות הנסיעה בעת ביצוע פניה עם מטען, ומאפשרת חזרה הדרגתית ונטולת מהמורות או מכות למהירות המבוקשת במטרה לאפשר ביצוע פניה או סיבוב במהירות המרבית האפשרית בבטחה, באופן חלק וזורם ללא התערבות המפעיל.

מלגזה קטרפילר EP25-35N

מלגזה קטרפילר EP25-35N

מערכת ה-intelligent curve control דנן משולבת עם מערכת ההיגוי הכפול הייחודית המוגדרת על ידי קטרפילר כ"דור הבא" במערכות ההיגוי הכפול במלגזות. המערכת מאפשרת היגוי של כל הגלגלים או של הקדמיים בלבד – בהתאם לתנאים ולכיוון הנסיעה. לטענת אנשי קטרפילר "קוראת" המערכת בכל רגע נתון את מצב ומשקל המטען, כיוון הנסיעה (לפנים או לאחור), השיפועים, המהירות וכיו"ב ושולטת על חלוקת הצידוד בין הסרנים או קביעת היגוי כפול או קדמי בלבד – ללא התערבות המפעיל.
סביבת המפעיל, כאמור, טופלה אף היא בסדרה החדשה ומתיימרת להציע נוחות תפעול ברמה הגבוהה ביותר, שמשמעה עבודה ממושכת במינימום מאמץ ותוך שליטה מרבית בכלי. מערכות התפעול והשליטה השונות תוכננו להתאים באופן מיטבי לגוף המפעיל, בתוך כך מוצעת רצפה חלקה, כיסא מתקדם הניתן לכוונן מלא, גלגל הגה מתכוונן, לוח מחוונים קדמי שתוכנן לאפשר שדה ראיה מיטבי לפנים ותכנון המשקולת האחורית במטרה לאפשר ראות מקסימאלית לאחור.

מלגזה קטרפילר EP25-35N

מלגזה קטרפילר EP25-35N

הכניסה והיציאה מ-ולעמדת המפעיל מובטחת להיות נוחה ובטוחה באמצעות מדרגות רחבות ונוחות לגישה המציעות אחיזה גבוהה ובטחה לרגל וממזערת את סכנת ההחלקה או הנפילה.
צג ה-LCD מבטיח ראות יעילה ונוחה מכל זווית עם תצוגת נתונים ברורה וגדולה ללא השפעה של אור חיצוני על יכולת הקריאה. ניתן לבחור בין מגוון שפות להצגת נתונים עיקריים מול עיני המפעיל תוך כדי העבודה.
אחרונה חביבה היא היכולת לבחור בין 2 מצבי עבודה עבור המלגזה החשמלית: ECO – מצב חיסכון בו המערכות פועלות במינימום עומס ומאמץ ביחס לנדרש לביצוע העבודה, ומצב PRO בו מוצע מקסימום התפוקה וההספק, כאשר נדרשות יכולות גבוהות לביצוע העבודה, או שתנאי העבודה קשים יותר.