מלגזון טויוטה BT Staxio SAE160 אוטונומי

"תלך-תביא" על פי טויוטה

טויוטה חושפת פרטים ראשונים אודות סדרת מלגזונים אוטונומיים הצפויה לערוך השקה רשמית ומלאה כבר באוגוסט הקרוב, ולהימכר באופן סדרתי. מדובר במלגזונים מסדרה BT הכוללים טכנולוגיית ניהוג אוטומטי פרי פיתוח עצמי המבטיחה "דיוק, אמינות גבוהה ויעילות חסרת תקדים" בכל משימות האיסוף, הפריקה או ההטענה של ציוד בבתי אריזה, מחסנים, מרכזים לוגיסטיים וכיו"ב. מערכת הניהוג האוטומטי מתוכננת לפעול באופן עצמאי, אוטומטי, או באמצעות מפעיל שיוכל "לקחת פיקוד" במידת הצורך או לכשירצה. מתג על קונסולת ההפעלה של המלגזון יעביר את הכלי ממצב אחד למשנהו בקלות ובמהירות.

מלגזון טויוטה BT Staxio SAE160 אוטונומי

מלגזון טויוטה BT Staxio SAE160 אוטונומי


בטויוטה מציינים כי סדרת המלגזונים האוטומטיים החדשה מתבססת ודומה מכנית לסדרה BT הוותיקה יותר, שמהדורתה העדכנית הושקה לפני כחצי שנה. עבור הלקוח – מוסיפים בטויוטה – מדובר ביתרון משמעותי שכן מבחינת המבנה, הממדים, נהלי ועלויות הטיפול והתחזוקה והיכרות הכלים עצמם מדובר בהמשך טבעי לקו המוצרים המוכר זה מכבר.
בטויוטה לא מפרטים בשלב זה אודות המנגנון המפעיל והטכנולוגיה העומדת מאחורי המלגזונים האוטונומיים, אך סביר להניח כי המערכת מאפשרת הכנסת מפרט, נתונים, מפות ומרחקים למחשב המרכזי, וזה יפעיל בתורו את המערכת המכנית הנדרשת להזזת הכלי. המלגזונים האוטונומיים תוכננו ומיועדים בעיקר עבור סוג עבודות מונוטוניות וקבועות. הרעיון הוא להפוך את מלאכת האיסוף והוצאת הסחורות למעין "שגר ושכח", כאשר בטויוטה מבטיחים כי היות ומדובר בציוד אוטונומי הנוסע ופועל לבד – מוצעים עבורו מיטב מערכות הבטיחות למניעת תקלות או פגיעות בנפש או ברכוש.
בטויוטה מציינים כי בכמה מקומות בעולם כבר פועלים ציי מלגזונים אוטונומיים מסדרה BT החדשה במסגרת ניסוי ארוך טווח, בטרם יוחל בשיווק המלא.