Doosan DL200TC tool carrier

מעמיס הידרוסטאטי לדוסאן

Doosan DL200-5

מעמיס Doosan DL200-5


דוסאן הקוריאנית משיקה שני מעמיסים חדשים – DL200-5 ו-DL200TC-5 – בקטגוריית ה-12.0 טון.

שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

מדובר במחליפי המעמיסים DL200-3 ו-DL200TC-3 (נושא כלים – Tool Carier) המוצאים משירות כאשר בדור החדש – dash-5 במקום dash-3 – מוצעים שני חידושים עיקריים משמעותיים: הראשון – נערכת העברת כוח הידרוסטאטית, לראשונה אצל יונדאי. השני – מנוע מעודכן ונקי יותר, העומד בתקני Tier 4-compliant לעומת Tier 4. בנוסף מבטיחים בדוסאן גם שיפור בקבינה ובנוחות המפעיל, בצריכת הדלק ובמרווח ובקלות הטיפולים.
משקל העבודה עומד על כ-11.7 טון בשתי הגרסאות. המנוע המשרת כאן הוא דוסאן עם כ-145 כ"ס. המשאבה ההידראולית מייצרת ספיקה מרבית של 184 ל'/ד'. נפח הכף הסטנדרטית הוא 2.0 מ"ק ורוחבה 255 ס"מ. המערכת ההידרוסטאטית החדשה כאן מחליפה ממיר מומנט תוך שהיא מציעה מספר יתרונות מובהקים, כפי שמסבירים בדוסאן: שיפור בצריכת הדלק בשל עלייה ביכולות ובביצועים בסל"ד מנוע נמוך יותר; תגובות מצערת ושינויי כיוון מהירות יותר, מה שמתיימר להעלות את התפוקה; בלאי מופחת של מערכת הבלימה הודות לבלימה דינאמית באמצעות המערכת המאטה את המעמיס גם ללא צורך בבלמים. המערכת ההידרוסטאטית מאפשרת למפעיל לבחור בין 3 מצביע עבודה שונים – כל אחת מהם מכויל לפעול בסל"ד מנוע אידיאלי מבחינת ניצולת וצריכת דלק: מצב Power – ניצול מלוא הספק המנוע למשימות דוגמת העמסת משאית; מצב Standart – מצב המותאם לרוב סוגי העבודה, המאזן בין תפוקה גבוהה לצריכת דלק מינימאלית; מצב Economy – לעבודה בעומס נמוך כמו נסיעה מנהלתית, פיזור חומר וכיו"ב.
המערכת ההידרוסטאטית החדשה מציעה גם בקרת אחיזה מתקדמת המאפשרת בחירה מתוך 3 מצבים שונים, בהתאם לצורך, במטרה להציע מינימום החלקת הגלגלים בכל מצב וסוג עבודה. במצב בקרת אחיזה Max מוצעת אחיזה מרבית בכל רגע נתון, למשימות בעומס גבוה ובתנאי אחיזה בעיתיים או כאשר נדרש מלוא הכוח לדחיפה, משיכה או יישור. במצב Traction Control יכול המפעיל לבחור 3 דרגות רגישות המפקחות על אחיזת הגלגלים בקרקע, לפי רמת העומס ותנאי הדרך. מצב זה מופעל כאשר אין בעיות אחיזה מיוחדות. מצב S-Mode מיועד לטפל בבעיות אחיזה בעומס נמוך, דוגמת נסיעה על כביש חלק או עבודה על מצע רטוב. בכל מצב עבודה יכול המפעיל לחזור מיד למצב אחיזה מרבית (Max) בלחיצת על כפתור ה-Kick Down על הג'וי-סטיק.

Doosan DL200TC tool carrier

מעמיס Doosan DL200TC tool carrier


מערכות מתקדמות נוספות המוצעות אצל צמד השופלים החדש הן מערכת בקרת מהירות – באמצעותה ניתן להגביל את מהירות הנסיעה מבלי לפגוע בכוח המועבר למערכת ההרמה וההורדה של הזרועות; דימום מנוע אוטומטי – חדש בקטגוריית המשקל הזו בדוסאן. המפעיל יכול לבחור בטווח שבין 3 ל-60 דקות כיבוי אוטומטי של המנוע מרגע שבוצעה הפעולה האחרונה. המערכת תפעל רק לאחר הכנסתה לפעולה על ידי המפעיל; מערכת חיבור וניתוק מהירים של ציוד הידראולי ושאינו הידראולי – מוצעת כאופציה. מערכת בקרת מערכות מנוע והידראוליקה – המערכת מעבירה נתונים אל צג LCD על המצב הנתון בכל רגע של מערכות ההפעלה, בכלל זה עומסים, תפוקה, התרעה לקראת טיפול, התרעה על תקלות ועוד.
תא המפעיל אצל צמד המעמיסים החדש מתבסס על הקבינה ששירתה כבר את הדור הקודם – ה-DL200-3 ו-DL200TC-3 – אך מתיימר להציע כמה שיפורים ושדרוגים. בין היתר מוצעת יחידת גלגל הגה חדשה עם עוד מקום לברכי ורגלי המפעיל, שיפור בהנדסת האנוש לטובת תפעול נוח יותר, הגדלת שטח הרצפה, מד דלק חדש – המראה את צריכת הדלק בכל רגע נתון, שיפור בשדה הראיה סביב באמצעות שינויים בתכנון קורות הקבינה ומשטחי הזכוכית, תאורת LED חדשה לאחור המבטיחה לשפר את הראות בלילה ועוד.
צמד המעמיסים החדש זהה בבסיס, כאשר ההבדל בין שתי הגרסאות הוא בשיטת הזרועות; גם אצל ה-DL200-5 וה-DL200TC-5 – בדיוק כמו בדור הקודם – ניתן לבחור בין זרוע Z המותאמת יותר לחפירה, הרמת מטען כבד או עבודות בניין כלליות כפי שמוצע ב-DL200-5 לבין מערכת זרועות מקבילות (ב-DL200TC-5) המיועדת לנדרשים להרים ולהוריד ציוד מתחבר או מטען שחשוב שיהיה מקביל לקרקע. יבואנית דוסאן לארץ היא חברת אמקול מאשדוד.