סדרת מעמיסים חדשה ליונדאי

Hyundai HL960

Hyundai HL960


יונדאי תחשוף מסגרת תערוכת הצמ"ה הגדולה בפריז בסוף אפריל – Intermat 2015 – צמד מעמיסים אופניים חדש תחת סדרה HL החדשה. מדובר ביונדאי HL955 וביונדאי 960HL אשר בשלב זה מעט מאוד פרטים דלפו אודותיהם, בכלל זה אף לא נתונים מהותיים כמו משקלי עבודה והספקי מנועים. אז מה הקטע? מה ידוע ומה חשוב שנדע? הנה הפרטים:

מחפשים מעמיס? שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

מחפשים מעמיס? שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

סדרה HL החדשה פותחה על ידי סניף יונדאי האירופאי, ואין לבלבה עם סדרה HL המוכרת והוותיקה זה מכבר. מספרי כל דגמי הסדרה העתידית החדשה מתחילים ב-9 והסיומת – WH או TM מתייחסת לתצורה: Waste Handling או Toolmaster בהתאמה.
המנועים שישרתו את שני הדגמים החדשים דנן מגיעים מקאמינס (Cummins) ומדובר ככל הנראה במילה האחרונה של יצרנית אמריקאית זו. המנועים עומדים בתקני Tier4 final ומצוידים בטכנולוגיות מזעור פליטת מזהמים AGR ו-SCR. מבלי לציין נפח או הספק, מבטיחים ביונדאי כי בדגמי החדשים מוצעת צריכת דלק הנמוכה ב-10% בממוצע ביחס לדגמים מקבילים עדכניים. ידוע כי בהמשך צפויות הקשות נוספות, של עוד גרסאות בסדרה החדשה, בהן ייעשה שימוש במנועים גם מיצרניות אחרות.

Hyundai HL960

Hyundai HL960


במעט התמונות שפורסמו ניכר כי העיצוב הוא חדש לגמרי וכולל אלמנטים שלא ראינו אצל מעמיסי יונדאי עד כה. בהחלט ייתכן כי עם השקת צמד הדגמים החדשים של יונדאי ייחשף גם קו העיצוב העתידי של מעמיסי היצרנית, עיצוב שיאפיין מעתה דגמים, גרסאות וסדרות נוספות מבית היצרנית הקוריאנית. ביחס למעמיסי יונדאי המוכרים בני ימינו, בולטים כאן פתחי האוורור הענקיים מאחור ובצדדים, לטובת יכולות אוורור וצינון טובות יותר. גם הצביעה התעדכנה בהתאם ובסה"כ נראים המעמיסים החדשים מתקדמים ומודרניים יותר, עם קווי עיצוב מעוגלים ועדכניים מבעבר. ביונדאי מפנימים ביקורות מזה זמן, לפיהן נעדרים למעמיסים מתוצרתם מאפייני עיצוב המקלים על זיהוי המותג. בשפה פחות עדינה – לא פעם נטען שיופי הוא לא ממש סעיף עליו נתנו מתכנני המעמיסים בינדאי את הדעת, וכיום הזמנים השתנו, ומסתבר שגם בתחומים יותר תכליתיים והמשויכים לעבודה ופחות לפנאי, יש רק הזדמנות אחת לעשות רושם ראשוני.
עוד חדש בדגמי הסדרה העתידית הן הכפות, שעוצבו מחדש עם הבטחה לאיבוד פחות חומר בעת ההרמה או ההובלה ויכולת קיבול גבוהה יותר מבעבר עם הבטחה ליעילות גבוהה יותר בעבודה. הלכה למעשה אמורות תכונות אלו להעלות את התפוקה בזמן מוגדר בכ-5% בהחלט משמעותיים.
Hyundai HL960

Hyundai HL960

תא המפעיל בדגמים החדשים HL955 ו-960HL חדש לגמרי, דווח, עם שיפורים משמעותיים ביחס לקבינות בדגמים קודמים המתייחסים לבידוד בפני רעשים, שטחי חלונות, הנדסת אנוש, מערכת מיזוג ויחידת מושב. כל יחידת התפעול, השליטה והבקרה, כולל ה'גוי-סטיק', עברה תכנון מחדש ועתה מובטח כי הכל נוח וקל יותר לביצוע. גם מערכת המיזוג חדשה בדגמים אלו ומציעה שיפור משמעותי ביעילותה ביחס למוכר.
חופת המנוע מתרוממת כאן בלחיצת כפתור, באמצעות מנגנון חשמלי, כך שהגישה אל כל מכלולי המנוע קלה ופשוטה.
כאמור, בשלב זה חסר עדיין מידע רב על המעמיסים החדשים של יונדאי, אך ברור כי מדובר בדור חדש לגמרי שככל הנראה יהווה נקודת מפנה בהיצע המעמיסים האופניים של היצרנית. נמשיך לעקוב ולעדכן.