קטרפילר 963K במקום 963D

CAT 963K

CAT 963K

קטרפילר משיקה מעמיס זחלי חדש בשם 963K במשקל עבודה של 45,568 ק"ג ועם הספק מרבי של 193 כ"ס. מדובר בממשיך דרכו של הקטרפילר 963D ששווק עד כה גם בארץ אך ייצורו יופסק, ובין יתר העדכונים בדגם זה מובטח חיסכון משמעותי בצריכת הדלק – עד 30% בהשוואה ל-963D בתנאים מסוימים! – ועמידת המנוע העדכני בתקני Tier 4 Final. זה האחרון הוא מדגם Cat C7.1 ACERT והוא כולל מצב חיסכון (Eco) שעם הפעלתו מוגבל באופן אוטומטי גובה הסל"ד אליו יכול המנוע להגיע אך במקביל נשמרת מהירות התנועה המבוקשת. מצב זה מיועד למשימות בעומס נמוך או לתנועה מנהלתית. המנוע החדש כולל שני מגדשי טורבו במטרה להציע טווח סל"ד יעיל רחב יותר (מגדש אחד דוחס אוויר נוסף בסל"ד נמוך, השני בסל"ד גבוה) ולקצר את זמני התגובה ללחיצה על המצערת. זאת אומרת: מהירות תגובה מהירה יותר חוסכת זמן השהייה ומייעלת את העבודה.

CAT 963K

CAT 963K

בקטרפילר טוענים כי הטיפול המקיף שבוצע בכלי זה בהשוואה לקודמו מעניק לו תוספת של יעילות ותפוקה שיכולה להגיע לכדי 5% לשעה. מנגנון החיבור והניתוק המהיר בכף שופר והפך ידידותי ומהיר יותר; שינוי בגיאומטריית הזרועות מאפשר מצב של פעולה איטית יותר, לטובת משימות הדורשות דיוק יתר; היצע הציוד המקורי הניתן לעבודה בחיבור אל קצה הזרועות גדל; מערכת הטלמטיקה שופרה ושוכללה, ומאפשרת קבלת מידע מפורט מבעבר על מצב הכלי, מיקומו, תקלות, צריכת דלק ועוד. עוד שופרה מערכת ההיגוי המציעה עתה תגובה מהירה יותר לפקודות המפעיל ורשימת האופציות כוללת עתה גם הידראוליקה עם בקרות עומס ובקרת זווית הכלי ביחס לקרקע.
תא המפעיל חדש אף הוא ב-963K וכולל מושב משוכך חדש, משענות זרועות מתכווננות, בקרות ומתגי תפעול חדשים, מזגן חדש ובידוד משופר בפני רעשים. יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים