ליבהר: עגורן חדש ומשופר

ליבהר (Liebherr) משיקה עגורן צריח חדש – 172 EC-B 8 Litronic – המחליף בהיצע את ה-160 EC-B והמציע יכולת הרמת מטען משופרת ושיפורים טכנולוגיים נוספים המקלים ומייעלים את הרכבת התורן.
בליבהר טוענים כי ה-172 EC-B 8 Litronic החדש מציע שיפור בכושר ההרמה של כ-15% בקצה ה'בום' לעומת קודמו ועתה ניתן להרים 2,100 ק"ג ברדיוס 60 מ' מתורן העגורן ומשקל הרמה מרבי של 8,000 ק"ג קרוב לתורן – שיפור של 250 ק"ג בהשוואה לליבהר 160 EC-B. עגורן הצריח החדש מגיע לגובה מרבי של 71.4 מ' ומותאם למספר בסיסים שונים המיוצרים על ידי ליבהר.

Liebherr 172 EC-B 8 Litronic Flat-Top Crane

Liebherr 172 EC-B 8 Litronic Flat-Top Crane

כאמור, בליבהר מדגישים גם את השיפור בהרכבה ובפירוק המנוף, וזאת הודות לתכנון מחדש של חיבור העגורן לבסיסו, חיבור הצריך למנוף וחיבור חלקי המנוף זה לזה. כך למשל, ניתן להשאיר את הצריך מחובר ל'בום' לצורך ההובלה וכך גם יחידת הקצה דרכה עובר כבל ההרמה. כאשר יש צורך בניתוק עמדת המפעיל ניתן לעשות זאת עתה במינימום מאמץ, לדברי אנשי ליבהר, ובאמצעות מחברים מהירים חדשים ונוחים לתפעול.
מנוע מנגנון ההרמה הסטנדרטי הוא בהספק 37 קילו-ואט והוא מאפשר מהירויות הרמה של וו התלייה של עד 135 מ'/דקה כאשר ללא מטען. כאופציה מוצע מנוע בהספק 45 קילו-ואט ואז עולה מהירות ההרמה המרבית לכדי 177 מ'/דקה.

Liebherr 172 EC-B 8 Litronic Flat-Top Crane

Liebherr 172 EC-B 8 Litronic Flat-Top Crane

עגורן הצריח החדש מצויד כסטנדרט במערכות בטיחות מתקדמות הכוללות בין היתר בקרת עומס, בלם אוטומטי לשעת חירום (למניעת צניחת המטען), הגבלת מהירות סיבוב הצריך ומהירות ההרמה ועוד. בנוסף מדגישים בליבהר את תא המפעיל החדש המציע שדה ראייה מיטבי יחד עם נוחות תפעול גבוהה, כראוי לכלי בו המפעיל שוהה שעות ארוכות ברצף.