מכבש טנדם חדש לבומג

מכבש בומג BW190AD-4 AM

מכבש בומג BW190AD-4 AM

בומג משיקה מכבש גלילי ממונע חדש (טנדם) בשם BW190AD-4 AM עם תופים ברוחב 200 ס"מ הכולל כסטנדרט את מערכת ה-Asphalt Manager II המתקדמת של היצרנית. זו האחרונה דואגת באופן אוטומטי לביצועי הידוק אופטימאליים בכל מצב – ללא קשר לרמת ומיומנות המפעיל. התוף הקדמי כולל חיישנים המנתרים באופן אוטומטי וברצף את ביצועי ההידוק ומנתחים את רמת ההידוק של האספלט. כאשר האספלט הופך הדוק יותר ויותר "יודעת" המערכת להסב את כוח ההידוק (הויברציות) ממצב אנכי עד למצב אופקי, כאשר אז ההידוק הוא מינימאלי. בומג טוענת כי מערכת זו מיישמת שיטת הידוק הדרגתית אוטומטית לגמרי היוצרת הידוק אספלט מיטבי ומונעת הידוק יתר. עוד משודרים בבומג החדש נתונים קריטיים בזמן אמת אל מול פני המפעיל – אל המסך שבתא המפעיל – הכוללים טמפרטורת פני האספלט, זווית פעולת הויברציות (אנכית או אופקית ומה שביניהן), חישוב מספר המעברים הנדרש עד להידוק המבוקש, מעקב אחר רמת הדחיסות.
מכבש בומג BW190AD-4 AM

מכבש בומג BW190AD-4 AM


בומג BW190AD-4 AM מונע באמצעות מנוע דויץ עם 134 כ"ס. התוף הקדמי מספק 16.14 טון כוח צנטריפוגלי בויברציות מרביות של 3,000 לדקה ו-25.23 טון כוח צנטריפוגלי ב-2,400 ויברציות לדקה. בבומג טוענים כי הכוח הצנטריפוגלי המרבי בתוף הקדמי גבוה בכ-35% ביחס למכבש מקביל, ללא מערכת ה-Asphalt Manager II ובכך ניתן לסיים את ההידוק הנדרש בפחות מעברים, מה שמסתכם בירידה בצריכת הדלק. התוף האחורי מספק כוח צנטריפוגלי של 11.13 טון ב-3,420 ויברציות לדקה ו-17.06 טון ב-2,760 ויברציות לדקה. האפשרות לכייל כל תוף בנפרד להורדת כוח שונה אל הקרקע מתיימרת לייעל באופן משמעותי את העבודה.
מכבש בומג BW190AD-4 AM

מכבש בומג BW190AD-4 AM

מכבש הטנדם החדש של בומג מתיימר להציע שיפור משמעותי בקלות הטיפול – בגישה למכלולים השונים ולמדדים הדורשים בדיקה. בבומג BW190AD-4 AM מוצעות דלתות חדשות המתיימרות להציע קלות תפעול בגישה למנוע – הנתונות בתוך חופת המנוע הראשית, וזאת על מנת לאפשר ביצועי בדיקות שונות ללא הצורך להרים את כל החופה. אנשי בומג טוענים עוד כי כל הבדיקות הסטנדרטיות ניתנות לביצוע בעמידה על הקרקע ללא ציוד הגבהה מיוחד. התופים מציעים תכנון ההופך את הניקוי מבפנים לנוח וקל מבעבר. מרכז הכובד של הבומג BW190AD-4 AM נמוך משל דגמים דומים וותיקים יותר, במטרה לצמצם למינימום את סכנת ההתהפכות. עוד בצד הבטיחות מציינים בבומג מערכת בלימה אוטומטית הנועלת את התופים ברגע שהמנוע מכובה או כאשר תיבת ההעברה במצב סרק (neutral). צפצוף בעת נסיעה לאחור, תא מפעיל עמיד בפני התהפכות (מוצע כפתוח או כסגור וממוזג), כיסא חדש וחגורות בטיחות הם כולם סטנדרט במכבש החדש. לפניה ליבואנית בומג לארץ, לחצו כאן