CNH תייצר מחפרים גדולים עבור סומיטומו

חטיבת הצמ"ה בקייס-ניו הולנד – CNH Industrial – הודיעה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם סומיטומו היפנית (Sumitomo Construction Machinery) בדבר ייצור מחפרים תחת שם המותג סומיטומו.

מחפר סומיטומו 460-C

מחפר סומיטומו 460-C


בסוף 2012 הסתיים הסכם שיתוף פעולה בין CNH לבין קובלקו, הסכם שהחל כעשור קודם לכן ושהיה במהותו מהלך אסטרטגי ארוך טווח וגלובאלי, במסגרתו "חילקו" ביניהן שתי היצרניות שווקים שונים בעולם, כאשר כל צד מביא את יכולותיו ויתרונותיו לשותפות, והכלים שווקו בשמות מותג שונים – בהתאם למדינה בה שווקו.
ריצ'רד טובין, יו"ר CNH Industrial, התייחס למהלך באומרו כי "שיתוף פעולה זה עם סומיטומו מבטיח את חיזוק מעמדנו ביכולות הייצור, בטכנולוגיה, באפשרויות השיווק ובשירות ללקוחותינו בסגמנט כה חשוב בתעשייה". נשיא סומיטומו מיקיאו אידה הוסיף בהקשר זה הוא מקווה שהמהלך יגדיל את נתח השוק של חברתו בתחום המחפרים.
מחפר קייס CX470C

מחפר קייס CX470C


בשלב ראשון תייצר CNH מחפרים גדולים – 13-35 טון משקל עבודה – תחת המותג סומיטומו עבור שווקים שמחוץ לצפון אמריקה, כאשר ב-CNH לא פרסמו באיזה מפעל השייך לקונצרן (הנמצא בבעלות פיאט האיטלקייה) ייוצרו המחפרים. הייצור יחל באמצע 2016 כאשר בזמן שנותר ייבנה מערך שיווק והפצה משותף של שתי היצרניות.
נזכיר כי הסכם השת"פ העדכני הוא למעשה הרחבת שיתוף הפעולה בין שתי יצרניות הצמ"ה, שת"פ שהחל ב-1992 כאשר סומיטומו החלה לספק ל-CNH מחפרים קלים יותר, במשקל 7 טון ומעלה.