מחפרים כבדים חדשים לדוסאן

Doosan DX340LC-5

דוסאן DX340LC-5 מחליף את הדוסאן DX340LC-3 עם הבטחה לשיפור בכל היבט, בעיקר נושא צריכת הדלק


דוסאן השיקה צמד מחפרים חדשים, עדכניים לפי תקני פליטת המזהמים Stage 4, המחליפים מחפרים וותיקים יותר, המוצאים מייצור. מדובר בדוסאן DX340LC-5 המשוייך לקטגוריית ה-36 טון והמחליף את הדוסאן DX340LC-3, ובדוסאן DX380LC-5 (במשקל 40 טון), המחליף את הדוסאן DX380LC-3 שייצורו יופסק. בכך נמשך הליך הרענון הרוחבי באגף המחפרים של דוסאן, בו מוחלפים כלים מסדרה LC-3 בכלים חדשים ומתקדמים יותר המשויכים לסדרה LC-5.
שני המחפרים החדשים מונעים באמצעות מנוע סקניה 9.0 ליטרים דיזל עם 5 צילינדרים המייצר 318 כ"ס. המנועים אינם דורשים מסנן חלקיקי דיזל, בין היתר הודות למערכת צינון גזי הפליטה וממיר קטליטי, ובשל כך מבטיחים בדוסאן חיסכון ממוצע מרשים בהחלט בצריכת הדלק של כ-6.0% בהשוואה לדגמי הLC-3 היוצאים.
עוד מוצעת בדגמים החדשים מערכת "Trip Meter" המאפשרת למפעיל לבצע בדיקות צריכת דלק שוטפות, הן צריכה עדכנית והן ממוצאים לפי פרקי זמן, והכל דרך מסך LCD גדול וברור לצפייה. מערכת כיבוי אוטומטי חדשה מותקנת אף היא בצמד המעמיסים החדש, וניתן לכיילה כך שהמנוע ייכבה אוטומטית אם פועל בסרק, בטווח הזמן שבין 3 ל-60 דקות. מערכת זו תורמת את חלקה לחיסכון בצריכת הדלק, ואליה מצטרפת מערכת נוספת, המכונה SPC ותפקידה לנהל באופן האופטימאלי את האיזון בין ספיקת המשאבות ההידראוליות השונות, לבין המנוע. קרי: בהתאם לעומס מווסתת עוצמת ספיקת הנוזל ההידראולי מחד, ותפוקת/סל"ד המנוע מאידך.
Doosan DX380LC-5

דוסאן DX380LC-5; מנוע חדש מבטיח חיסכון ממוצע בצריכת הדלק של כ-6.0% בהשוואה לדגמי ה-DX340LC-3 וה-DX380LC-3 העכשוויים


בשורה התחתונה טוענים אנשי דוסאן כי בנוסף לחיסכון בצריכת הדלק מציעים שני הדגמים העדכניים תוספת בכוח הזמין, עם יכולות הרמה משופרות; ב-DX340LC-3 מדובר על תוספת של אחוז אחד ביכולת ההרמה מלפנים וב-5% מהצדדים, וב-DX380LC-3 מדוברת על 3% תוספת בכוח ההרמה, הן מלפנים והן מהצדדים. יבואנית דוסאן לארץ היא חברת אמקול