ה'אח הגדול' על פי וולוו

מחפר וולוו EC480E

מחפר וולוו EC480E

לאחר שחשפה את המחפרים החדשים EC250E ו-EC300E משיקה וולוו את ה"אח הגדול" והחזק יותר – המחפר EC480E במשקלי עבודה הנעים מ-45.6 ועד 53.9 טון, בהתאם לאבזור, ועם מנוע וולבו D13 המייצר 373 כ"ס העומד בתקני 3B/Tier 4 Final. מדובר במחפר Heavy Duty לעבודות בעומס גבוה המתיימר להציע ביצועים מרשימים תוך מינימום צריכת דלק ועלויות תחזוקה שוטפת. המחפר החדש מצוייד במגוון מערכות מתקדמות מבית וולוו, שכולן נועדו לחסוך בעלויות ולהגביר במקביל את התפוקה. בין השאר מצויד המחפר החדש באפשרות לפעול במצב ECO שעיקרו תזמון ופיקוח על עוצמת וכמות הזרימה במערכת ההידראולית – בהתאם למצב ולדרישות. המערכת מפקחת אוטומטית על עוצמת הלחץ ההידראולי כאשר במצבים בהם אין צורך במלוא התפוקה (חזרה של הכף, פעולה עם כף ריקה, מטען במשקל נמוך וכיו"ב) היא דואגת לחיסכון במערכת ולמניעת איבוד לחץ. מצב ECO ניתן לכיוון אוטומטי או לביטולו באמצעות מתג הנשלט בידי המפעיל.
מחפר וולוו EC480E

מחפר וולוו EC480E


עוד יכול המפעיל לבחור מבין 4 מצבי עבודה בהתאם לצורך, כאשר למעשה מחשב מרכזי מכייל ו"מכין" את המערכות השונות בהתאם לדרישות – במטרה לייעל למקסימום את פעולת המחפר, מתוך כוונה להציע את העבודה היעילה והפרודוקטיבית ביותר – תוך חיסכון מרבי. מצבי העבודה הם I – קיצור של Idle באנגלית, F – קיצור של Fine, האות G – קיצור של General והאות H המסמלת Heavy, לתנאים הקיצוניים והתובעניים ביותר. עוד מציע המחפר הגדול מערכת הורדת סל"ד המנוע וכיבוי אוטומטית המכבה את המנוע תוך זמן מסוים – זמן אותו יכול המפעיל לקבוע ולכייל מראש. מערכת זו נועדה כמובן לחסוך בדלק, אך לא פחות מכך – ברעש, נתון ההופך משמעותי יותר ויותר בעיקר במדינות מתקדמות כמו באירופה ובארה"ב.
עוד מדגישים בוולוו את ההשקעה הרבה שיושמה בתכנון ובניית סביבת המפעיל, באמצעות תא מפעיל מרווח, ארגונומי ונוח לשהייה, עם דגש על תפעול נוח ופשוט, קבלת נתונים בזמן אמת באמצעות צג ברור לקריאה, מיזוג מתקדם ויעיל, יחידת מושב חדשה ועוד.