זה אטום?

Flir One - מצלמה תרמית להתקנה על iPhone

Flir One – מצלמה תרמית להתקנה על iPhone

יצרנית ציוד הראייה התרמית האמריקאית Flir – הגדולה בעולם בתחומה – משיקה מערכת צילום תרמי המיועדת להתקנה על סמארטפון ונקראת Flir One. מדובר במערכת המצלמת באמצעות טכנולוגיית אינפרא-אדום המאפשרת ראייה תרמית והמקרינה את התמונה על מסך הטלפון הנייד, באמצעותה ניתן לזהות מקומות חמים או קרים יותר באובייקט המצולם. בכך מתאפשרים בדיקה ומעקב מהשטח, בקלות וללא סרבול מיוחד, של מבנים לצורך גילוי מקור לאיבוד אנרגיה תרמית (חום). האפליקציה המעניינת מאפשרת בדיקה "על המקום" בעת ביצוע עבודות איטום או בנייה בעיקר סביב פתחים (חלונות, דלתות), תקרות, קירות או כל חלק אחר במבנה שהנו רגיש מבחינה זו.
Flir One - מצלמה תרמית להתקנה על iPhone

Flir One – מצלמה תרמית להתקנה על iPhone


ה-Flir One מאפשר צילום ושמירת תמונות 'סטילס' כמו גם קטעי וידאו בראיית אינפרא-אדום במכשיר הסמארטפון. היצרנית טוענת כי רגישות הצילום עומדת על 0.1 מעלות צלסיוס וכי טווח ה"ראייה" התרמית נע מ-0 עד 100 מעלות צלסיוס. למערכת ה-Flir One סוללה נפרדת הניתנת לטעינה באמצעות מחבר USB ובמצב סוללה מלא ניתן לצלם שעתיים ברציפות.
המערכת מתאימה בשלב ראשון להתקנה על iPhone 5 ו-iPhone 5S. היצרנית מדווחת כי בשלב זה היא עסוקה בהתאמה גם לטלפונים על בסיס אנדרואיד, וכי בקרוב תוצענה מערכות מעודכנות גם עבור מכשירים כאלו. למי שמודאג מהפוזה וחושש לתדמית הסמארטפון שלו, מוצעת בחירה בין שלושה צבעים למערכת: "אפור חלל", זהוב או לבן. המחיר בארה"ב עומד על כ-350$.

לפנייה ליבואן Flir לארץ, לחצו כאן