קטרפילר: הבוס החדש

CAT D11

CAT D11

קאטרפילר האמריקאית, יצרנית ציוד הצמ"ה הגדולה בעולם, השיקה את השופלhים הזחליליים (Bulldozer) הכבדים D11T ו-D11CD כדגמי 2012. מדובר בדגם העל בסדרת ה'בולדוזרים' הגדולים של היצרן – סדרה D – המיוצרת מאז 1986, אז הושק ה-D11 הראשון, מחליף את ה-D10 שיוצר מאז 1977. עיקר החידושים: הנדסת אנוש טובה עוד יותר מבעבר (שיפור מערכת הבקרה באמצעות מגע האצבעות בקצה מוט ההפעלה ובידוד טוב עוד יותר בפני רעשים בקבינה, למשל), חיסכון בצריכת הדלק, שיפור כולל בעמידה בפני רעידות וטלטלות ובטיחות מפעיל טובה מבעבר.

CAT D11

CAT D11

ה-CAT D11T הוא ה'בולדוזר' השני בגודלו בעולם המיוצר באופן "סדרתי" (למרות שכל אחד מוזמן מראש, ועל-פי מפרט ספציפי) – שני רק ל-D575A מבית קומטסו.
וקצת מספרים: מנוע הדיזל-V8 האדיר – כ-35,000 סמ"ק – מייצר 850 כוח-סוס. אלו האחרונים מצליחים לא רק להזיז את המפלצת השוקלת 105 טון לפחות (תלוי באבזור ובציוד המחובר) אלא יחד איתה לדחוף עד 75 מ"ק של כל חומר שתמצאו על הכדור; בקטרפילר מדגישים שה-D11 מותאם לעבודה בתנאים הקשים ביותר ועם כל סוג חומר – סלעים, אדמה וכל מה שביניהם. קטרפילר לא מפרסמים מחירים לדגם, בין היתר בשל העובדה שכל כלי "נתפר" במיוחד עבור לקוח ספיציפי, כאשר הדרישות והמפרט שונים מכלי לכלי. ההערכות מדברות על מחיר בסיס – לפני תוספות והתאמות מיוחדות – של כ-2 מיליון דולר. יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים