Cat D7E dozer

דחפור היברידי משופר מקטרפילר

Cat D7E dozer

Cat D7E dozer


קטרפילר ממשיכה ברענון וחידוש היצע הדחפורים שלה, ולאחר השקת הקטרפילר D6T החדש, הגיע תורו של ה-D7E להתעדכן (משקל עבודה 26-28 טון).
ה-CAT D7E הוא הדחפור הראשון בשוק בסדר הגודל שלו המונע במנוע חשמלי. זאת אומרת: ההינע הסופי הנו חשמלי. מנוע הדיזל מתפקד כאן כגנרטור המניע ישירות את המנוע החשמלי, ללא אפשרות "אחסון" או "אגירת" החשמל בסוללות, כמקובל בכלים היברידיים, למשל. שיטה זו מאפשרת מומנט מרבי גבוה הרבה יותר ועבודה – על פי רוב – בסל"ד נמוך יותר, וכאן באה לידי ביטוי הניצולת הגבוהה יותר וכפועל יוצא, בסופו של יום – החיסכון המובטח בצריכת הדלק.
בקטרפילר D7E החדש הוכנסו טכנולוגיה ושיפורים רבים במטרה להפוך אותו לכלי עבודה יעיל, חסכוני ומשתלם מבעבר, מבטיחים אצל היצרנית. הדגם העדכני ל-2015 הוא ממשיך דרכו של ה-D7E הראשון, שנכנס לשירות ב-2009, ומתבסס עליו ועל אינספור תגובות, הערות, היזון חוזר ומסקנות שנאספו במהלך השנים, ושיושמו בדגם 2015 במטרה להפכו לטוב מאי פעם.
Cat D7E dozer

Cat D7E dozer


דחפור זה מצויד במנוע Cat C9.3 ACERT המניע צמד מנועים חשמליים, והעומד בתקני Tier 4 Final. ההספק נטו עלה במקצת, מ-235 ל-238 כ"ס, וההספק המרבי עלה מ-266 ל-270 כ"ס.
בקטרפילר טוענים כי ב-D7E החדש ל-2015 הצליחו מהנדסי החברה לשפר וליעל משמעותית את מערכת העברת הכוח ממנוע הדיזל למנועים החשמליים, ליעל את ממיר הזרם במערכת, לשפר את החיבור בין המנועים החשמליים לציר המניע הסופי ולהוסיף עוד יכולות קירור למערכת החשמלית, המאפשרת עבודה בעומסים גבוהים מבעבר מבלי להעלות את צריכת הדלק או הבלאי. שיפור זה, כך בקטרפילר, הופך את הדחפור ה"חשמלי" למתאים יותר מבעבר לעבוד במגוון תנאים רחב ובטמפרטורות קיצוניות מעד כה.
הקטרפילר D7E מציע בשורה התחתונה חיסכון של עד 30% בצריכת הדלק ועלייה בביצועים של כ-10% ביחס לקודמו הקונבנציונאלי – הקטרפילר D7R2. הוא מוצע כסטנדרט עם להבים לדחיפת 3.7 עד 5.3 מ"ק והוא כולל את מיטב מערכות העזר הממוחשבות והאלקטרוניות המוצעות בדחפורים העדכניים של קטרפילר. יבואנית קטרפילר בארץ היא חברת זוקו שילובים