מעמיס אופני הידרומק HMK 640 WL

השופל של הידרומק יוצא לדרך

מעמיס אופני הידרומק HMK 640 WL

מעמיס אופני הידרומק HMK 640 WL

לפני כשנתיים חשפה הידרומק הטורקייה (Hidromek) אב טיפוס ראשון של מעמיס אופני בינוני במשקלו (כ-26 טון) תחת השם הידרומקHMK 640 WL. במקביל הוצגו שתי מפלסות (Motor Grader) עם הבטחה להתחלת הייצור הסדרתי תוך זמן קצר; בהודעה לעיתונות דובר על השקה מלאה במהלך 2016. זה לא קרה בזמן המיועד, אך כשנה נוספת מאוחר יותר – שזה עכשיו – מודיעה החברה על תחילת המכירות והשיווק של השופל המתקדם והבהחלט מעניין מבחינת המפרט והפוטנציאל.

מעמיס אופני הידרומק HMK 640 WL

מעמיס אופני הידרומק HMK 640 WL

בשלב ראשון נמכר ומשווק המעמיס החדש הידרומק HMK 640 WL בתורכיה בלבד, כאשר בעוד מספר חודשים, לקראת סוף השנה ותחילת 2018, יורחב השיווק למדינות נוספות בהן הידרומק פעילה, שבאופן תיאורטי כוללות גם את ישראל.
המעמיס האופני החדש (כמו גם המפלסות דנן) הוא תחום חדש לגמרי עבור הידרומק, יצרנית שאמנם מתמחית מאז ייסודה ב-1978 בציוד עם כפות (טרקטור מעמיס, כפות, מחפרונים ומחפרים), אך עד כה לא הציעה 'שופל'. כאשר הוצג ה-HMK 640 WL לראשונה בגרמניה ב-2015 הוא עורר התעניינות רבה אצל לקוחות והעיתונות, בראש ובראשונה בשל עיצובו העדכני והמצודד, אך גם בשל עצם כניסתה של הידרומק אל תחום תחרותי זה – ועל פי המפרט, היא עשתה זאת כאשר היא מכוונת גבוה מאוד. על העיצוב – עיניכם הרואות; מדובר אמנם בטעם אישי של כל אחד, אך אין ספק שלא מדובר בכמה קשקושים כלאחר יד או במראה מיושן או לא עדכני. בהידרומק גאים מאוד בהליך פיתוח ועיצוב השופל החדש ומדגישים כי מדובר בפרי פיתוח, תכנון ועיצוב עצמיים.

מעמיס אופני הידרומק HMK 640 WL

מעמיס אופני הידרומק HMK 640 WL

הליך הפיתוח הסתמך לא במעט על היזון חוזר ממפעילי ציוד מתחרה, תוך ניתוח הצרכים והדרישות ממעמיס בקטגוריית משקל זו בתנאי העבודה הקיצוניים ביותר, כפי שנבחנו במכרות ובמחצבות, מסבירים בהידרומק. הקבינה מתיימרת להציע מרווח נדיב, שדה ראייה מצויין לכל הכיוונים, אבזור בסיסי עשיר; בין היתר מוצעים כסטנדרט מסך מגע גדול בקוטר 8", שפע תאי אחסון ומקרר, יחידת תפעול (ג'וי-סטיק) הניתנת לכוונון מלא, בהתאם לנוחות המפעיל, בקרת אקלים, מגבים מלפנים ומאחור, הרמה הידראולית-חשמלית של כל הקבינה לצורך תחזוקה או טיפול, תאורת LED חיצונית וחופה אחורית הניתנת להרמה בלחיצת כפתור מתוך הקבינה.

מעמיס אופני הידרומק HMK 640 WL

מעמיס אופני הידרומק HMK 640 WL

עיון במפרט מגלה שבהידרומק הלכו כאן "בגדול", תוך שימוש במכלולי פרימיום איכותיים; המנוע מגיע ממרצדס (מחטיבת המנועים התעשייתיים MTU). מדובר ב-6 צילינדרים בנפח כולל של 10.7 ליטר המציעים 324 כ"ס המגיעים ב-1,800 סל"ד והמומנט המרבי עומד על 163 קג"מ המגיעים ב-1,600 סל"ד. מערכת העברת הכוח כוללת תיבת Autoshift עם 5 הילוכים לפנים ו-3 לאחור והינע לכל הגלגלים המפוקח ונשלט אלקטרונית. הסרנים מגיעים מ-ZF ונעילות דיפרנציאל מלאות מלפנים ומאחור מוצעות כסטנדרט. המערכת ההידראולית היא סגורה וכוללת 2 משאבות מרכזיות בתפוקה של 190 ליטר/דקה כל אחת.

מעמיס אופני הידרומק HMK 640 WL

מעמיס אופני הידרומק HMK 640 WL

בתשובה לשאלותינו בדבר פוטנציאל השיווק של המעמיס החדש בארץ נענינו על ידי מנהל השיווק בהידרומק כי החברה מחפשת שותף לייצוגה בישראל בתחום המחפרים, המפלסות והמעמיסים האופניים. נציין כי כיום משווקים מחפרונים מתוצרת הידרומק על ידי חברת אמקול בע"מ מאשדוד. יש מתעניינים?..

איך השופל החדש של הידרומק בהשוואה למתחרים? כנסו למנגנון ההשוואה הייחודי שלנו – בלחיצה על התמונה: