קטרפילר 980/982 – הדור הבא

מעמיסי ה-30-35 טון של קטרפילר מקבלים סדרת שיפורים, עדכונים ושדרוגים המבטיחים שיפור משמעותי בכל תחום, בעיקר בסעיף התחזוקה והעלויות

מעמיס אופני קטרפילר 982 XE

קטרפילר משיקה את הדור הבא של מעמיסי ה-30 וה-35 טון שלה – קטרפילר 980M וקטרפילר 982M. כמקובל אצל קטרפילר בעת האחרונה, נותרו מהשם המקורי רק הספרות, ללא תוספות אותיות. על פי הודעת החברה מדובר בסדרת שיפורים ושדרוגים מקיפה ומעמיקה, הופכת את הכלים המעודכנים ליעילים, חסכוניים ומשתלמים באופן משמעותי ביחס לדגמים היוצאים; בקטרפילר מבטיחים עלייה של כ-10% בתפוקה במקביל לירידה של עד 20% בתחזוקה השוטפת ובצריכת הדלק. בגרסאות ה-XE, הכוללות שדרוגים נוספים ועוד שיפורים במנועים להעלאת ההספק ולהורדת צריכת הדלק מתעדכנים נתונים אלו לכדי ירידה של עד 35% בצריכת הדלק וירידה של עד 25% בעלויות התחזוקה, ביחס לדגמי ה-M הסטנדרטיים. לראשונה עבור דגמים אלו מוצע גיר רציף (CVT) האחראי במידה רבה לשיפורים שהוזכרו. הגיר הרציף הוא פרי פיתוח וייצור עצמי של קטרפילר, טוענים בחברה. שני המעמיסים החדשים מונעים באמצעות מנוע קטרפילר בנפח 13 ליטר בקירוב, המציע 420 כ"ס ב-980 ו-432 כ"ס ב-982.

מעמיס אופני קטרפילר 982

חדש עבור גרסאות אלו היא מערכת השקילה האוטומטית האינטגראלית החדשה של קטרפילר, המאפשרת שקילה מידית ותוך גדי עבודה של המטען המועמס על הכף. בכך ניתן בכל סבב העמסה להעמיס את המשקל המרבי המדויק, ובכל להעלות משמעותית את היעילות בעבודה. המערכת ההידראולית מאפשרת גם עבודה בעצימות נמוכה יותר – ותך צריכת פחות אנרגיה – כאשר מדובר בהעמסת נפח ופחות במשקל.

מעמיס אופני קטרפילר 980 XE

הקבינה נותרה דומה פחות או יותר לקבינה בדגמים היוצאים, אך מערכות העזר השונות שודרגו ושופרו, דוגמת מערכת עזר לחפירה אוטומטית – המאפשרת חזרה מדויקת על פעולות או הגבלה של עומק החפירה או גובה ההרמה, אפשרויות לכיול מעכות שונות בהתאם לצרכים, דיאגנוסטיקה, איתור תקלות ועוד. מה שכן עודכן מהותית ביחס לדגמים היוצאים הוא לוח המחוונים, מסך המגע ועיצוב ומיקום חלק מאמצעי התפעול בקבינה.

יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים.

מעמיס אופני קטרפילר 980 XE