מעמיס 24 טון חדש מדוסאן

בדוסאן DL420 החדש מחליפה הספרה 7 את הספרה 5 בסיומת, לציון רענון מקיף, שדרוג ושיפור בכל מדד

מעמיס אופני דוסאן DL420-7

דוסאן הקוריאנית (Doosan) משיקה את ה-DL420-7 – מעמיס אופני חדש במשקל עבודה של כ-24 טון. השופל החדש מצוייד במנוע מעודכן, העומד בתקני שלב 5 העדכניים והוא מחליף בהיצע את הדוסאן DL420-5 הוותיק, היוצא לגמלאות.

על פניו המפרט, הממדים והמנוע נותרו כמעט ללא שינויים, למעט כמובן עדכונים גרפיים בעיצוב החיצוני שקל לזהות: עיצוב וצביעה שונה לדפנות תא המנוע, כיתוב שונה, זרועות בשחור במקום בכתום, ארובה ומסנן אוויר חדשים והעיקר – קבינה חדשה. עיון בפרטים מגלה שמדובר למעשה במעמיס אופני חדש לגמרי.

מעמיס אופני דוסאן DL420-7

דוסאן DL420-7 החדש מצוייד כקודמו במנוע סקניה בנפח 13 ליטר בקירוב, המציע – שוב – 345 כ"ס מרביים. אבל, יחד עם התאמת המנוע לתקנים החדשים, הוא עבר שינויים רבים במבנהו הפנימי (בעיקר בראש המנוע) ובכל מערכות החשמל והמחשוב; ההספק מתקבל בסל"ד נמוך יותר, המומנט עלה – ושיאו בסל"ד נמוך מבעבר, והחשוב ביותר – הוא מתיימר להציע צריכת דלק נמוכה בכ-5% בממוצע ביחס ל-DL420-5. אחד הגורמים לירידה בצריכת הדלק הוא האפשרות לברור מבין שלושה מצבי עבודה כסטנדרט: עצימות נמוכה, סטנדרטי ועומס מלא, הכל בהתאם לדרישה ולתנאי העבודה. נתון זה, יחד עם הגדלת נפח הכף הסטנדרטית מ-3.5 ל-4.5 מ"ק (על-פי יונדאי – הגדולה בקטגוריה) מתיימר לאפשר למעמיס החדש להגדיל את התפוקה בעד 7% משמעותיים בהחלט.

מעמיס אופני דוסאן DL420-7

הכוח מועבר אל הגלגלים באמצעות תיבת פאוורשיפט אוטומטית עם 5 הילוכים. שני הסרנים חוזקו ועובו ומוגדרים כ-Heavy duty מאסיבי ועמיד יותר מהמוכר בדגם היוצא. המערכת ההידראולית עודכנה ושופרה, בעיקר בתחום הרגישות, מהירות התגובה והדיוק. בנוסף התווספו ברזים לחיבור חיצוני מסוג חדש ומשופר.

החשובה ביותר – לפחות עבור המפעיל – היא הקבינה החדשה; בדוסאן טוענים כי היא מציעה שיפור משמעותי בנפח הפנימי, במרווח למפעיל, בשטח השמשות שגדל בלא פחות מ-14%, ובעיצוב וגודל הדלתות המבטיחים כניסה ויציאה נוחים מבעבר. יחידת הכיסא (Grammer Actimo XXL), כמו גם כל לוח המחוונים, יחידה ההגה והבקרות הם חדשים, תוך הבטחה להנדסת אנוש טובה בהרבה. כל התאורה – פנימית וחיצונית – היא בטכנולוגיית ה-LED רבת העוצמה והחסכונית. ברשימת התוספות החדשות בתשלום מצאנו קומפרסור מובנה בקבינה, לטובת הפעלת כלים שונים אך גם להקל על הניקיון, מראות חשמליות ותאורה נוספת מאחור המופעלת אוטומטית ברגע שהכלי משולב לנסיעה לאחור.

דוסאן מיובא לארץ על ידי חברת אמקול

מעמיס אופני דוסאן DL420-7