קטרפילר: 395 מחליף 390

קטרפילר מחליפה את מחפר ה-70-80 טון הוותיק שלה בכלי חדש – חזק, מתקדם, בטוח וחסכוני יותר

מחפר קטרפילר 395

קטרפילר מחליפה את המחפר הכבד והוותיק 390F בכלי חדש לגמרי תחת השם קטרפילר 395. המחפר החדש כבד במקצת ביחס לדגם היוצא – כ-93 טון כבסיס בהשוואה ל-71-86 טון ב-390F, אך מנועו (הדומה בבסיסו למנוע בדגם היוצא) טופל יסודית והספקו הועלה, במקביל להבטחה לירידה בצריכת הדלק: המנוע החדש מציע 543 כ"ס בהשוואה ל-524 כ"ס שהוצעו על ידי ה-390F. המחפר החדש מציע עומק חפירה מרבי של כ-9.7 מ' (עם זרוע וכפות סטנדרטיות), טווח הגעה אופקי מירבי של כמעט 15 מטרים וגובה הגעה (גובה שפיכה) מרבי של כ-9.3 מ'.

בקטרפילר מבטיחים עוד כי שלל מערכות התפעול, ההינע, האלקטרוניקה והמחשוב החדשות בכלי זה מבטיחות עלייה משמעותית בתפוקה, במקביל לירידה משמעותית לא פחות בעלויות, הן השוטפות והן בסעיפי הטיפול והתחזוקה. על פי קטרפילר מדובר בתפוקה גבוהה בכ-10% במקביל בירידה בהוצאות של כ-20% ביחס לקטרפילר 390F היוצא. הישגים אלו מושגים בין היתר הודות להעלאת מהירות הסיבוב ופעולות הבוכנות ההידראוליות והרחבת מרווחי הזמן בין הטיפולים, החלפות השמנים והמסננים. סיבוב חלקו העליון של המחפר נעשה כאן באמצעות מנגנון הידרוסטטי חדש, הדומה לשיטה המיושמת אצל המחפרים הענקיים המיועדים למחצבו ולמכרות של קטרפילר. עיקרון הפעולה העיקרי של מערכת זו הוא ביכולת לאגור את אנרגיית בלימת הסיבוב ולשמרה למצבים בהם נדרש מלוא כוח הכלי, כמו גם בזרימה בלתי תלויה ועצמאית של הנוזל ההידראולי במערכות השונות, ללא שמערכת אחת תשפיע על רעותה.

מחפר קטרפילר 395

עוד מדגישים בקטרפילר כי במחפר החדש מיושמות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום, בכלל זה בקרות עומס מתקדמות בזמן אמת, המאפשרות העמסה מדוייקת יותר של המשאית, מערכות דיאגנוסטיקה מתקדמות המאפשרות קבלת נתונים ממוצעים עד 30 יום לאחור ישירות מהכלי ללא הצורך בחיבור לאינטרנט, מערכות שליטה ופילוס מתקדמות של הכף מבוססות GPS, מערכת נגד התהפכות, המונעת עומס יתר או כניסה לזוויות/שיפועים מסוכנים, מערכות בקרה והגנה לפטישים – המונעות אוטמטית שימוש מעבר למגבלות או שימוש יתר, מערכת המגדירה את השטח בתוכו נע המחפר – ושאינו יוצא ממנו, כאמצעי בטיחות חשוב במיוחד ועוד.

יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים