קומטסו GD655-7

מפלסת חדשה מקומטסו

קומטסו משיקה מפלסת (Motor Grader) חדשה בשם GD655-7 המותאמת לתקני Tier 4f המעודכנים, המחליפה את הגרסה הנוכחית GD655-6 שתימכר במקביל, בשווקים בהם דרישות פליטת המזהמים נמוכות יותר. כקודמתה בהיצע כך מציעה גם המפלסת החדשה משקל עבודה הנע סביב ה-17.3 טון והיא מצוידת בלהב סטנדרטית ברוחב 371 ס"מ.
המנוע, כאמור, מתאים לתקני פליטת המזהמים הנחשבים כיום, וכמקודם הוא מתוצרת עצמית של קומטסו; 6 צילינדרים בנפח כולל של 6.7 ליטר המציעים כאן 218 כ"ס.
חיצונית קשה להבדיל בין שתי המפלסות, היוצאת והחדשה, ובקומטסו מסבירים כי עיקר השינויים הם בתוך הקבינה ובסביבת העבודה של המפעיל, וכאמור – במנוע המעודכן.

קומטסו GD655-7

קומטסו GD655-7

בקבינה הוחלפו מתגי התפעול ואמצעי השליטה והבקרה בחדשים, עם הבטחה לתפעול קל, מדויק ונוח יותר. המתגים, הכפתורים והידיות מתיימרים להיות אינטואיטיביים וארגונומיים יותר, מתוך מטרה לאפשר יעילות גבוהה יותר בעבודה, ונוחות משופרת עבור המפעיל, בעיקר לאורך זמן.
גלגל ההגה הוא קטן יותר, וזאת לטובת הרחבת שדה הראייה ועוד מרווח. יחידת הכיסא חדשה אף היא ומציעה עוד אפשרויות כוונון (חשמליות) והתאמה לכל מפעיל. הכיסא החדש נשען על כריות אוויר ומבטיח להציע בידוד טוב משמעותית ביחס לכיסא בדגם היוצא מבחינת וויברציות. מנגנון בטיחות חדש דואג להתרעה קולית ברגע שהמפעיל נוטש את הכיסא בשעה שהמנוע עדיין פועל. חדש הוא גם מסך התצוגה הראשי.
בקומטסו טוענים כי בשורה התחתונה מציע ה-GD655-7 שיפור משמעותי בעלויות התפעול והתחזוקה וברמת הנוחות עבור המפעיל, ביחס לדגם הודם. יבואנית קומטסו לארץ היא חברת ניו פלדמן מחיפה