ג'ון דיר 944K Hybrid

שיפור המעמיס גדול של ג'ון דיר

ג'ון דיר 944K Hybrid

ג'ון דיר 944K Hybrid

חטיבת הצמ"ה אצל ג'ון דיר משיקה את המהדורה העדכנית והמשודרגת של המעמיס האופני הגדול ביותר מתוצרתה – ג'ון דיר 944K Hybrid לקראת שנת הדגם 2019.

ג'ון דיר 944K Hybrid

ג'ון דיר 944K Hybrid

ג'ון דיר 944K Hybrid הוא מעמיס כבד במשקל עבודה של 53.5-56.0 טון, תלוי באבזור, גודל הכף וכיו"ב.
ג'ון דיר החלה לשווק את המעמיס הגדול מתוצרתה בתחילת 2016, ובניגוד לרוב המתחרים בקטגוריה אליה משתייך ה-944K הוא צויד במערכת הנעה היברידית, המשלבת בין מנוע דיזל המשמש כספק כוח חשמלי, לבין ארבעה מנועים חשמליים – אחד לכל גלגל, המספקים את ההינע הסופי. שיטה זו מקובלת בעיקר אצל המעמיסים הכבדים ביותר, בפרט אלו המשמשים לעבודה במכרות ומחצבות, שכן השימוש במנועים חשמליים – שהם לרוב מעבירים את כוחם באופן יעיל יותר – חוסך מערכות העברות כוח רבות (גיר, גלי הינע) ומאפשר למנוע לתפקד כגנרטור, דהיינו: הוא פועל כל הזמן בסל"ד קבוע במטרה לספק את הכוח הנדרש לגנרטור, ובכך מכויל לעבודה ממושכת, יעילה יותר, בפחות עומס ומאמץ וכפועל יוצא – תוך עלויות תחזוקה, צריכת דלק ובלאי נמוכות בהשוואה למערכת הינע מבוססת מנוע דיזל והעברות כוח מכאניות.

ג'ון דיר 944K Hybrid

ג'ון דיר 944K Hybrid

עיקר החידוש במהדורה העדכנית של ה-944K Hybrid הוא במנוע; מדובר עדיין באותו מנוע 13.5 ליטר מתוצרת ג'ון דיר ששירת בכלי זה עד כה, והוא מציע את אתו ההספק – 536 כ"ס. אבל, הסבתו להתאים מתקן Tier 4i לתקן Tier 4 Final לא רק מתאימה את הכלי לעבודה במדינות מתקדמות ביותר מבחינת תקני פליטת מזהמים כיום, אלה מתיימרת גם להפוך את יחידת הכוח לחסכונית באופן משמעותי. בג'ון דיר מבטיחים כי סך השינויים והעדכונים שבוצעו במנוע מובילים לחיסכון ממוצע של לא פחות מ-9% בצריכת הדלק, ועד לכדי 13% חיסכון בסוגי שימוש מגוונים. במקביל שונה גם "אופי" המנוע, ועתה הוא מתיימר לספק מומנט גבוה מבעבר – ובסל"ד נמוך יותר.

ג'ון דיר 944K Hybrid

ג'ון דיר 944K Hybrid

במקביל הוחלפה המערכת ההידראולית במתקדמת ויעילה יותר; בגרסה העדכנית מובטחות תגובות מהירות יותר לפקודות המפעיל ופעולות בוכנות מהירות יותר, מה שבשורה התחתונה מבטיח תפוקה גבוהה יותר ויעילות משופרת ליחידת זמן. עוד שופרו במעמיס המעודכן סביבת המפעל מערכות עזר שנות, במטרה להציע סביבת עבודה יעילה ונעימה יותר. בין היתר יכול המפעיל לכוון את אופי הזינוק וההאטה של הכלי – לפי סוג השימוש והעבודה, כדי לקבל את ההתנהגות המתאימה ביותר של המעמיס לכל מצב; הכיוון נעשה באמצעות הגברת או הורדת עוצמת הבלימה וההאצה במנועים החשמליים. מנועים אלו, אגב, מתוכננים לקלוט ולאגור את האנרגיה המתקבלת בעת הליך הבלימה, ולהפוך אותה לזרם חשמלי המצטרף למאמץ ההנעה הכולל.
בג'ון דיר מעניקים אחריות חריגה בנדיבותה למעמיס זה, ובין היתר ניתנת אחריות של לא פחות מ-96 חודשים (8 שנים!) או 20,000 שע"מ (הקודם מביניהם) על המנועים החשמליים, הגנרטור, ממירי הכוח ומגבירי עוצמת הבלימה. האחריות המורחבת כוללת את כל הכלים מדגם זה שכבר נמסרו, והיא בתוקף בשלב זה לפחות עד סוף יולי 2019 על כלים חדשים שירכשו עד אז.
יבואנית ג'ון דיר לארץ היא חברת מפרם, אך בשלב זה לא מיובא לכאן הציוד המכני הנדסי של היצרנית

ג'ון דיר 944K Hybrid

ג'ון דיר 944K Hybrid