מעמיס אופני היטאצ'י ZW330-6

מעמיס 26 טון חדש להיטאצ'י

מעמיס אופני היטאצ'י ZW330-6

מעמיס אופני היטאצ'י ZW330-6

היטאצ'י היפנית ממשיכה בהליך החלפת המעמיסים הוותיקים שלה בכלים חדשים ומעודכנים, בראש ובראשונה במטרה להעמידם כמתאימים אל מול תקנות פליטת המזהמים המחמירות ביותר כיום. במקביל עוברים הכלים המעודכנים ליטוש, שיפור ושדרוג מהיבטים נוספים, כך שבשורה התחתונה מבטיח הציוד המעודכן לא רק עמידה בתקנים הנדרשים, אלא גם שיפור בתפוקה לצד ירידה בעלויות התפעול ובצריכת הדלק.

מעמיס אופני היטאצ'י ZW330-6

מעמיס אופני היטאצ'י ZW330-6

זה עתה החלה היטאצ'י לשווק באירופה ובשווקים נוספים את המעמיס האופני ZW330-6 המחליף את ההיטאצ'י 330ZW-5 הוותיק, היוצא לגמלאות. למרות הדמיון החיצוני בין שני דורות המעמיסים, מציע ההיטאצ'י ZW330-6 לא מעט חידושים משמעותיים ההופכים אותו הלכה למעשה לכלי חדש. נזכיר בהקשר זה כי רוב מכירות דגם זה הן לעבודות במחצבות ובאתרי בנייה וסלילה גדולים, ובכלי החדש יושמו בשל כך לא מעט תגובות, בקשות והערות מצד לקוחות שבהיטאצ'י טוענים כי שימשו כבסיס לשינויים ולשיפורים בכלי. עוד נציין כי משקל העבודה ירד בגרסה החדשה, מכ-26.6-27.1 טון ב-ZW330-5 לכדי 26.0-26.6 טון בקירוב, ב-ZW330-6, תלוי באבזור, גודל הכף ואורך הזרועות.

מעמיס אופני היטאצ'י ZW330-6

מעמיס אופני היטאצ'י ZW330-6

בראש החדשות עומד המנוע; ב-ZW330-6 מותקן מנוע קאמינס בנפח 8.9 ליטר המחליף את מנוע ה-Hino הוותיק והגדול יותר (וגם החלש יותר…) ששירת ב-ZW330-5. מנוע הקאמינס מחלץ קצת יותר מ-300 כ"ס מנפח של פחות מ-9.0 ליטר, כאמור, בעוד שמנוע ה-Hino הציע הספק מרבי (נטו) של 285 כ"ס בלבד – ומנפח כולל של כמעט 13.0 ליטרים. בהיטאצ'י טוענים כי המנוע החדש לא רק נקי ושקט משמעותית ביחס לקודם, הוא גם חזק יותר לאורך כל עקומת המומנט, הוא מציע הספק ומומנט גבוהים יותר בסל"ד נמוך יותר ('גמיש' יותר) ובמקביל – צורך אפילו פחות דלק. המנוע החדש בשילוב מערכת העברת כוח חדשה ומשודרגת מציעים שיפור בכוח האחיזה בקרקע של למעלה מ-25%. נתון זה יחד עם המערכת ההידראולית החדשה והיעילה יותר (עם המהלכים המהירים יותר) מעלה את סך יעילות הכלי באופן משמעותי ביחס ל-ZW330-5. עוד מוסיפות לכך הזרועות החדשות ומערכת הבוכנות החדשה, המציעות זמני פעולה מהירים יותר, כאמור, אך מנגנון שיכוך עצירת פעולת הבוכנה הופכת תכונה זו למעשית ושמישה בפועל.

מעמיס אופני היטאצ'י ZW330-6

מעמיס אופני היטאצ'י ZW330-6

היטאצ'י מציעים בדגם זה מערכת שיכוך בדמות מנגנון בקרת קצב זרימת הנוזל הידראולי המכונה flow control system. מערכת זו משחררת את המפעיל מהריכוז והמאמץ הכרוכים בכל פעולת עצירת הבוכנות – בעת העלאה או הורדת הכף, ובכך מאפשרת עבודה רציפה ומהירה יותר מחד, ומאידך ממזערת עד מונעת לחלוטין בלאי ונזק כתוצאה משינויי כיוון אגרסיביים בפעולת הבוכנות. עוד מערכת עזר חשובה עבור המפעיל היא מערכת הציפה האוטומטית auto leveler הדואגת לשמירת גובה וזווית הכף ביחס לפני השטח ללא קשר למצב הכלי, באופן אוטומטי, משחררת את המפעיל מהמאמץ לדאוג לכך לטובת פעולות אחרות המגבירות בסופו של דבר את ההספק והתפוקה.
היטאצ'י ZWW330-6 החדש מוצע עם שתי מערכות זרועות לבחירה: סטנדרטי, לה גובה פין כף מרבי של כ-452 ס"מ, וארוכה יותר, עם גובה פין כף מרבי של 497 ס"מ.

מעמיס אופני היטאצ'י ZW330-6

מעמיס אופני היטאצ'י ZW330-6

בהיטאצ'י מציינים גם את נושא התחזוקה השוטפת והטיפולים, המבטיח להשתפר אף הוא באופן משמעותי בדגם החדש. הגישה לדורש בדיקה או טיפול שופרה והפכה נוחה יותר במטרה להחיש את העבודות הנדרשות לביצוע כאשר הכלי אינו עובד. כל המכלולים ניתנים לבדיקה וטיפול מעמידה על הקרקע. מעתה מוצע גם כסטנדרט מתג אחד קל לגישה ולתפעול המנתק את המצברים – מה שמהווה ייתרון בעת טיפולים, הובלות או אחסנה.
הקבינה נותרה דומה, אך קיבלה גם כן מספר שיפורים, בכלל זה שדרוג הבידוד בפני אקלים ורעש, יכולת כיוון רחב יותר של מכלולי התפעול, מצלמת רוורס חדשה ויעילה יותר ומסך LED חדש. יבואנית היטאצ'י לארץ היא חברת צ.מ.ד

איך היטאצ'י ZW330-6 החדש בהשוואה למתחרים? לחצו על התמונה וכנסו אל מנגנון ההשוואה הייחודי שלנו: