ה-DEMAG ה"עירוני"

מנוף נייד Demag AC 45 City

מנוף נייד Demag AC 45 City

מומחית המנופים וציוד ההרמה הגרמנייה דמאג (DEMAG – כיום בבעלות Terex Cranes האמריקאית) משיקה מנוף נייד חדש בשם AC 45 City; מדובר בממשיך הסדרה הייחודית שדגם ראשון שלה הוצג כבר ב-1996 (DEMAG AC 25 City) ודגם שני שנה מאוחר יותר (DEMAG AC 40 City) – ושהציגו קונספט חדש בשעתו, שזכה מאז להצלחה רבה. מזה האחרון נמכרו בשנתו הראשונה למעלה מ-1,000 כלים, ומאז ניתן לקבוע שסדרה זו המציאה קטגוריה חדשה בתחום, שמאז השקתה זכתה ללא מעט תגובות ותחרות מצד יצרניות נוספות.
הרעיון מאחורי סדרת המנופים הניידים City הוא בממדים הקומפקטיים אותם הציעו – נתון בסיסי ומכריע בשימוש במנופים ניידים במרחב עירוני, אורבני צפוף, בתוך מבנים או בכל אתר בו הניידות היא מוגבלת. בדמאג הציגו עם ה-AC 25 City בשעתו תצורה קומפקטית בממדיה – בין היתר הודות לשימוש בתא מפעיל אחד, ממנו מופעל הן המנוף עצמו והן הרכב המוביל אותו – המציעה למרות זאת כושר הרמה מרשים בהשוואה לציוד מקביל בגודל זה.
דמאג AC 45 City נשען על 3 סרנים והוא משתייך לקטגוריית המשקל של ה-45 טון בקירוב (כושר הרמה). האורך הכולל של המנוף עומד על 8.86 מ' מינימליים, הרוחב על 2.55 מ' והגובה (המינימלי) הוא 3.16 מ'. נתונים אלו – כך דמאג – הם קומפקטיים בסגמנט. עם משקל עצמי של כ-26 עד 34 טון, תלוי באבזור, נותר העומס המרבי לסרן על פחות מ-12 טון, המקסימום המאפשר במדינות רבות ניוד עצמאי, וחוסך בכך את הצורך בהובלה מיוחדת.
אורך ה'בום' (פרקי המנוף הטלסקופיים) כשהוא סגור הוא 7.8 מ' בלבד, ונתון זה מאפשר עבודה אפילו באולמות ספורט סטנדרטיים מבלי שתיווצר מגבלת גובה. המפתח המרבי של ה'בום' הוא 31.2 מ', וזאת ללא הוספת הארכות למיניהן, המאפשרות אורך מרבי של עד 44.2 מ'.
כיחידת כוח משרת כאן מנוע MTU המציע 355 כ"ס ועמידה בתקני Euromot 4 העדכניים. הכוח מועבר אל הגלגלים באמצעות תיבה עם 6 הילוכים קדמיים ואחד אחורי המאפשרת מהירות נסיעה של עד 80 קמ"ש. מערכת 'עצור וסע' המכבה את המנוע בלחיצה ממושכת על דוושת הבלם מבטיחה חיסכון בעלויות השוטפות. יבואנית Demag לארץ היא חברת תעבורה