מחפר אופני Mecalac מסדרה MWR

המהפיכה הצרפתית

מחפר אופני Mecalac מסדרה MWR

מחפר אופני Mecalac מסדרה MWR

מק'קלאק (Mecalac) הצרפתייה משיקה סדרת מחפרים אופניים חדשה ומהפכנית, כהגדרתה, תחת השם MWR. מדובר בהמשכה של סדרה בשם זה שהוצגה לפני כשנה כקונספט, ועתה היא מושקת כסדרה הכוללת 3 גרסאות שונות, במשקלי עבודה של 7.0, 9.0 ו-11.0 טון בקירוב. עיקר החדשות מתמקדות בעיצוב הרדיקאלי, העדכני והמתקדם, ובנוסחה על פיה תוכנן ונבנה מחפר זה שעיקרה "גודל XS עם ביצועי XL".

מחפר אופני Mecalac 7MWR

מחפר אופני Mecalac 7MWR

העיצוב – עיניכם הרואות – בהחלט חריג בנוף הציוד מסוג זה, ולבטח יבלוט בכל אתר בנייה באשר הוא. אנשי מק'קלאק טוענים כי לא מדובר במראה נאה או בעיצוב לשם הבולטות בלבד, אלא ברצף של פתרונות יצירתיים ומתקדמים לטובת יעילות גבוהה יותר, נוחות רבה יותר למשתמש, אפשרויות תצורה ומבנה מגוונות יותר ומציאת פתרונות מכאניים ופיסיים דרך המראה החדש.

מחפר אופני Mecalac 9MWR

מחפר אופני Mecalac 9MWR

המפרט מגלה כלי מתקדם, רב גוני ועם רוב התוספות והאופציות המקובלות בסגמנט – כולן מרוכזות בכלי אחד. כך למשל הזרוע הכוללת 4 פרקים, בכלל זה פרק הנע על צירו במאוזן, המאפשרת וורסטיליות וגמישות מרבית גם בתנאי עבודה צפופים במיוחד.
מערכות הבקרה והתמיכה הסטנדרטיות כוללות בין היתר מחבר מהיר, בקרת עומס, כמובן, בקרות שיפוע (דהיינו: המטען מתיישר בעת ההובלה ביחס לכדור הארץ, בלי קשר למצב הכלי), זרועות ייצוב מתכווננות באופן אוטומטי – בהתאם לפני השטח ועוד.

מחפר אופני Mecalac 11MWR

מחפר אופני Mecalac 11MWR

במק'קלאק טוענים כי העיצוב החדש מאפשר מרכז כובד הנמוך ב-20% ביחס למקובל אצל כלים בסדר גודל כזה. מהנדסי החברה הצליחו במשימה באמצעות הורדת נקודות החיבור של רוב המערכות, המנוע והמשקולות ככל שניתן כלפי מטה, וכפועל יוצא מובטחת יציבות גבוהה מהמקובל בסגמנט, בטיחות גבוהה יותר בתפעול, יציבות משופרת בעת נסיעה מהירה ויכולת עבודה יעילה ובטוחה יותר במצבי קיצון של שיפועי קרקע; "יציבות כלים אלו יחד עם יכולות ההרמה והגמישות שלהם יחוללו מהפיכה בתפיסת תפקיד המחפר האופני באתר העבודה" טוענים ב-מק'קלאק.

מחפר אופני Mecalac מסדרה MWR

מחפר אופני Mecalac מסדרה MWR

המבנה הקומפקטי יחד עם מאסיביות המכלולים, נקודות חיבור הזרוע, ריבוי הפרקים והמערכת ההידראולית החזקה מאפשרים יכולת הרמת משקל המתקרב למחצית ממשקלו העצמי של הכלי, מבטיחים במק'קלאק.

מחפר אופני Mecalac מסדרה MWR

מחפר אופני Mecalac מסדרה MWR

גם הקבינה מתיימרת להציע סביבת עבודה חדשה בסגמנט, עם הבטחה לארגונומיות מעולה והנדסת אנוש יעילה ומקלה על המפעיל. שדה הראיה מובטח להיות מעולה סביב, בעיקר הודות לגודל היחסי של הקבינה ביחס לשאר הכלי ולשטח החלונות הגדול. הכניסה והיציאה מתיימרים להיות נוחים מהמקובל הודות למיקום הנמוך של המדרגות, שהתאפשר בשל המבנה המיוחד של הכלי, מיקום מיכל הדלק בתוך השלדה, מתחת לקבינה והורדת מרכז הכובד; המדרגה התחתונה היא בדיוק בגובה ציר הגלגלים, כך שהיא אינה פוגעת במרווח הגחון.

מחפר אופני Mecalac מסדרה MWR

מחפר אופני Mecalac מסדרה MWR

בשלב זה, כאמור, הוצגו 3 גרסאות: 7MWR במשקל עבודה בסיסי של 6,925 ק"ג ומנוע דויץ 2.9 ליטר המציע 75 כ"ס; 9MWR במשקל 7,900 ק"ג, מנוע והספק דומים ו-11MWR במשקל בסיסי של 10,000 ק"ג ומנוע דויץ בנפח 3.6 ליטר המציע 75 כ"ס אף הוא, אך בסל"ד נמוך יותר ועם מומנט גבוה יותר. בעתיד תוצע גרסה גדולה עוד יותר, במשקל עבודה של כ-15.0 טון תחת השם 15MWR. המשאבה ההידראולית הסטנדרטית בכל הדגמים היא בספיקה של 125 ליטר/דקה כאשר האופציות מאפשרות משאבות עד 165 ליטר/דקה, ההינע הוא הידרוסטאטי ולמעט ב-7MWR המציע מהירות נסיעה מרבית של 30 קמ"ש, מציעות 2 הגרסאות הנוספות מהירות נסיעה מרבית של 40 קמ"ש.

מחפר אופני Mecalac 15MWR

מחפר אופני Mecalac 15MWR

כמובן שרשימת התוספות, סוגי הכפות והציוד המתחבר, סוגי הגלגלים וכיו"ב היא ארוכה מאוד, במטרה לאפשר לכל לקוח להתאים לעצמו את הכלי הנדרש בהתאם לצרכיו.
המותג מק'קלאק אינו מיוצג בארץ.